Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Electoral campaigns and marketing strategy ? the case study of Karel Schwarzenberg?s campaign

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00079439" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00079439 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cjssbe.cz/" target="_blank" >http://www.cjssbe.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Electoral campaigns and marketing strategy ? the case study of Karel Schwarzenberg?s campaign

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chief focus of this case study is on electoral strategy and its role in campaign strategy. Campaign strategy entails a highly complex process comprising various interdependent processes such as market analysis, research, polling, segmentation, strategic communication, opposition research, timing, ongoing analysis of the political environment and, of course, the crucial role played by the candidate himself or herself. Finally, strategy is always adapted to the type of election being run and depends upon the electoral system. Our initial step is to define what strategy is and how it is understood from the standpoint of political consulting. We then describe a specific electoral campaign, using it to explain strategy creation and the role played by consultants. We build on this by combining a theoretical approach with knowledge gained from practical campaign experience and insider information. The campaign chosen for description is that of presidential candidate Karel Schwarzenberg.

  • Název v anglickém jazyce

    Electoral campaigns and marketing strategy ? the case study of Karel Schwarzenberg?s campaign

  • Popis výsledku anglicky

    The chief focus of this case study is on electoral strategy and its role in campaign strategy. Campaign strategy entails a highly complex process comprising various interdependent processes such as market analysis, research, polling, segmentation, strategic communication, opposition research, timing, ongoing analysis of the political environment and, of course, the crucial role played by the candidate himself or herself. Finally, strategy is always adapted to the type of election being run and depends upon the electoral system. Our initial step is to define what strategy is and how it is understood from the standpoint of political consulting. We then describe a specific electoral campaign, using it to explain strategy creation and the role played by consultants. We build on this by combining a theoretical approach with knowledge gained from practical campaign experience and insider information. The campaign chosen for description is that of presidential candidate Karel Schwarzenberg.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Journal of Social Sciences, Business and Economics

  • ISSN

    1805-6830

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    vol. 3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    24-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus