The Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10271985" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10271985 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1057/9781137404268.0007" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/9781137404268.0007</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1057/9781137404268.0007" target="_blank" >10.1057/9781137404268.0007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The evolution of public relations (PR) in the Czech Republic can be traced back to the early 20th century, as exemplified by the Bata shoe company which used a wide range of internal and external communication. From mid-century until the 1990s, propaganda was the dominant model under Nazi and Communist regimes, although Western PR methods were applied to support export of manufactures and products. After 1989/90, there was a rush of Western agencies into Central and Eastern Europe market which brought amore international model of practice, which is now the dominant model.
Název v anglickém jazyce
The Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The evolution of public relations (PR) in the Czech Republic can be traced back to the early 20th century, as exemplified by the Bata shoe company which used a wide range of internal and external communication. From mid-century until the 1990s, propaganda was the dominant model under Nazi and Communist regimes, although Western PR methods were applied to support export of manufactures and products. After 1989/90, there was a rush of Western agencies into Central and Eastern Europe market which brought amore international model of practice, which is now the dominant model.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Eastern European Perspectives on the Development of Public Relations : Other Voices
ISBN
978-1-137-40424-4
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
25-40
Počet stran knihy
126
Název nakladatele
Palgrave Macmillan
Místo vydání
Basingstoke
Kód UT WoS kapitoly
—