Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effectiveness of Realisation Marketing Activities in Czech Engineering Companies in Relation with Foreign Shares

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10284660" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10284660 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26510/14:PU111373

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.11.215" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.11.215</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.11.215" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.11.215</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effectiveness of Realisation Marketing Activities in Czech Engineering Companies in Relation with Foreign Shares

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose of the article is to find answer on stated hypothesis if exist dependence between foreign shares in a company and realisation of marketing activities in engineering companies in the Czech companies. High competitive environment influences permanent pressure on companies which are in turn force to monitor and adapt the order to retain their expected market position.The result of the paper is describing relevant approach to prove efficiency of realisation of marketing activities in relation with engineering companies. Realisation of marketing activities has become realm where is possible to find opportunities to increase own competitiveness in connection to the growing competitive environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of Realisation Marketing Activities in Czech Engineering Companies in Relation with Foreign Shares

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose of the article is to find answer on stated hypothesis if exist dependence between foreign shares in a company and realisation of marketing activities in engineering companies in the Czech companies. High competitive environment influences permanent pressure on companies which are in turn force to monitor and adapt the order to retain their expected market position.The result of the paper is describing relevant approach to prove efficiency of realisation of marketing activities in relation with engineering companies. Realisation of marketing activities has become realm where is possible to find opportunities to increase own competitiveness in connection to the growing competitive environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    19th International Scientific Conference on Economics and Management 2014 (ICEM-2014)

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    424-428

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Riga

  • Datum konání akce

    23. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000360006400083