Effectiveness of Realisation Marketing Activities in Czech Engineering Companies in Relation with Foreign Shares
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10284660" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10284660 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26510/14:PU111373
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.11.215" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.11.215</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.11.215" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.11.215</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effectiveness of Realisation Marketing Activities in Czech Engineering Companies in Relation with Foreign Shares
Popis výsledku v původním jazyce
Purpose of the article is to find answer on stated hypothesis if exist dependence between foreign shares in a company and realisation of marketing activities in engineering companies in the Czech companies. High competitive environment influences permanent pressure on companies which are in turn force to monitor and adapt the order to retain their expected market position.The result of the paper is describing relevant approach to prove efficiency of realisation of marketing activities in relation with engineering companies. Realisation of marketing activities has become realm where is possible to find opportunities to increase own competitiveness in connection to the growing competitive environment.
Název v anglickém jazyce
Effectiveness of Realisation Marketing Activities in Czech Engineering Companies in Relation with Foreign Shares
Popis výsledku anglicky
Purpose of the article is to find answer on stated hypothesis if exist dependence between foreign shares in a company and realisation of marketing activities in engineering companies in the Czech companies. High competitive environment influences permanent pressure on companies which are in turn force to monitor and adapt the order to retain their expected market position.The result of the paper is describing relevant approach to prove efficiency of realisation of marketing activities in relation with engineering companies. Realisation of marketing activities has become realm where is possible to find opportunities to increase own competitiveness in connection to the growing competitive environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
19th International Scientific Conference on Economics and Management 2014 (ICEM-2014)
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
424-428
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Riga
Datum konání akce
23. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000360006400083