Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic life in the fast lane: The experience of time and speed in British academia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10289645" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10289645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://tas.sagepub.com/content/24/1/71" target="_blank" >http://tas.sagepub.com/content/24/1/71</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0961463X13517537" target="_blank" >10.1177/0961463X13517537</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic life in the fast lane: The experience of time and speed in British academia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is relatively uncontroversial to say that increasing workload, speed of change and the feeling that life is getting faster negatively impact on the academic profession. Drawing from primary data and secondary analyses, this article, nonetheless, highlights the specific ambivalence that emerges from investigations of time experience in contemporary academia. The argument presented here distinguishes between dominant oppressive acceleration with adverse implications and subtle, yet non-negligible, energizing accelerative moments. In the first instance, I explore how the increasing inability to determine one's own temporal rhythm results in increasingly reported feelings of guilt. These feelings are, moreover, exacerbated by the currently ubiquitous doctrine of 'excellence', which has specific temporal connotations. Second, reflecting on phenomenological aspects of research conduct - a constitutive academic activity - I track the positive attributes of enabling acceleration as integral

  • Název v anglickém jazyce

    Academic life in the fast lane: The experience of time and speed in British academia

  • Popis výsledku anglicky

    It is relatively uncontroversial to say that increasing workload, speed of change and the feeling that life is getting faster negatively impact on the academic profession. Drawing from primary data and secondary analyses, this article, nonetheless, highlights the specific ambivalence that emerges from investigations of time experience in contemporary academia. The argument presented here distinguishes between dominant oppressive acceleration with adverse implications and subtle, yet non-negligible, energizing accelerative moments. In the first instance, I explore how the increasing inability to determine one's own temporal rhythm results in increasingly reported feelings of guilt. These feelings are, moreover, exacerbated by the currently ubiquitous doctrine of 'excellence', which has specific temporal connotations. Second, reflecting on phenomenological aspects of research conduct - a constitutive academic activity - I track the positive attributes of enabling acceleration as integral

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Time and Society

  • ISSN

    0961-463X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    71-95

  • Kód UT WoS článku

    000351469600005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84924871967