Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Excuse my poor English: language management in English-language online discussion forums

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10295392" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10295392 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/ijsl-2014-0046" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/ijsl-2014-0046</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/ijsl-2014-0046" target="_blank" >10.1515/ijsl-2014-0046</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Excuse my poor English: language management in English-language online discussion forums

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using the framework of Language Management Theory (LMT), this article seeks to analyze the ways in which non-native speakers negotiate their position in English-language online discussion forums. Based on the material collected from four discussion forums, competing opinions have been identified regarding the acceptability of "bad English" and the need for language management, i.e. acting upon a perceived lack of compliance to linguistic norms. Some users propose that compliance to communication norms should be enforced in a top-down manner or based on an explicit set of rules, whereas others hold that the community of users can deal with potential communication problems individually in an emergent manner. While the applicability of native speaker norms to the discussion forums is being questioned, non-native speakers, especially in practically oriented forums, tend to perform pre-interaction language management, using disclaimers in their posts, such as "Excuse my poor English", to av

  • Název v anglickém jazyce

    Excuse my poor English: language management in English-language online discussion forums

  • Popis výsledku anglicky

    Using the framework of Language Management Theory (LMT), this article seeks to analyze the ways in which non-native speakers negotiate their position in English-language online discussion forums. Based on the material collected from four discussion forums, competing opinions have been identified regarding the acceptability of "bad English" and the need for language management, i.e. acting upon a perceived lack of compliance to linguistic norms. Some users propose that compliance to communication norms should be enforced in a top-down manner or based on an explicit set of rules, whereas others hold that the community of users can deal with potential communication problems individually in an emergent manner. While the applicability of native speaker norms to the discussion forums is being questioned, non-native speakers, especially in practically oriented forums, tend to perform pre-interaction language management, using disclaimers in their posts, such as "Excuse my poor English", to av

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of the Sociology of Language

  • ISSN

    0165-2516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    232

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    33

  • Strana od-do

    143-175

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84922800709