Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification and evaluation of English accents by listeners with related native languages

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63583438" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63583438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pressto.amu.edu.pl/index.php/gl/article/view/43800" target="_blank" >https://pressto.amu.edu.pl/index.php/gl/article/view/43800</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14746/gl.2024.51.2.10" target="_blank" >10.14746/gl.2024.51.2.10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification and evaluation of English accents by listeners with related native languages

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study explores the identification and evaluation of English accents by non-native English speakers, specifically Czech and Slovak undergraduate students majoring in English as a Foreign Language (EFL). The research aims to determine how these students perceive and rate ten English accents, including native and non-native varieties. Using questionnaires, the study examines the correlation between the ability to identify the speakers’ native language and the evaluation of their English pronunciation quality. The findings reveal that Czech and Slovak students generally share similar evaluations of English accents, with significant differences primarily in identifying and evaluating accents related to their native languages. This research contributes to understanding how related linguistic backgrounds influence the perception and judgment of English accents, providing insights for language teaching and accent training in EFL contexts.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification and evaluation of English accents by listeners with related native languages

  • Popis výsledku anglicky

    This study explores the identification and evaluation of English accents by non-native English speakers, specifically Czech and Slovak undergraduate students majoring in English as a Foreign Language (EFL). The research aims to determine how these students perceive and rate ten English accents, including native and non-native varieties. Using questionnaires, the study examines the correlation between the ability to identify the speakers’ native language and the evaluation of their English pronunciation quality. The findings reveal that Czech and Slovak students generally share similar evaluations of English accents, with significant differences primarily in identifying and evaluating accents related to their native languages. This research contributes to understanding how related linguistic backgrounds influence the perception and judgment of English accents, providing insights for language teaching and accent training in EFL contexts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Glottodidactica

  • ISSN

    0072-4769

  • e-ISSN

    2956-3658

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    205-222

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85214568038