Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Discourse and Interaction in English Language Teaching.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886212" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Discourse and Interaction in English Language Teaching.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The review evaluates the work, studying the nature of classroom discourse.The aim of this book is to analyze classroom discourse, with emphasis on the interaction between the teacher and his/her pupils in English language classes in an EFL situation . The research was carried out in lower secondary schools in the Czech Republic with three types of teachers: native speakers of English, non-native speaker teachers with good language proficiency and fully qualified to teach English, and teachers with lowerproficiency and improper qualifications. One of the aims was to find out whether their mother tongue, language proficiency and pedagogic skills could influence the way they interacted in the classroom. The book pays special attention to the types of questions the teachers ask in the classroom, to the the type of feedback they give their learners, and also examines how these two processes could be used most effectively in order to support natural communication in the classroom.

  • Název v anglickém jazyce

    Discourse and Interaction in English Language Teaching.

  • Popis výsledku anglicky

    The review evaluates the work, studying the nature of classroom discourse.The aim of this book is to analyze classroom discourse, with emphasis on the interaction between the teacher and his/her pupils in English language classes in an EFL situation . The research was carried out in lower secondary schools in the Czech Republic with three types of teachers: native speakers of English, non-native speaker teachers with good language proficiency and fully qualified to teach English, and teachers with lowerproficiency and improper qualifications. One of the aims was to find out whether their mother tongue, language proficiency and pedagogic skills could influence the way they interacted in the classroom. The book pays special attention to the types of questions the teachers ask in the classroom, to the the type of feedback they give their learners, and also examines how these two processes could be used most effectively in order to support natural communication in the classroom.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů