Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Discourse and Interaction in English Language Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011758" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Discourse and Interaction in English Language Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this book is to analyze classroom discourse, with emphasis on the interaction between the teacher and his/her pupils in English language classes in an EFL situation . The research was carried out in lower secondary schools in the Czech Republic with three types of teachers: native speakers of English, non-native speaker teachers with good language proficiency and fully qualified to teach English, and teachers with lower proficiency and improper qualifications. One of the aims was to find outwhether their mother tongue, language proficiency and pedagogic skills could influence the way they interacted in the classroom. The book pays special attention to the types of questions the teachers ask in the classroom, to the the type of feedback theygive their learners, and also examines how these two processes could be used most effectively in order to support natural communication in the classroom.

  • Název v anglickém jazyce

    Discourse and Interaction in English Language Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this book is to analyze classroom discourse, with emphasis on the interaction between the teacher and his/her pupils in English language classes in an EFL situation . The research was carried out in lower secondary schools in the Czech Republic with three types of teachers: native speakers of English, non-native speaker teachers with good language proficiency and fully qualified to teach English, and teachers with lower proficiency and improper qualifications. One of the aims was to find outwhether their mother tongue, language proficiency and pedagogic skills could influence the way they interacted in the classroom. The book pays special attention to the types of questions the teachers ask in the classroom, to the the type of feedback theygive their learners, and also examines how these two processes could be used most effectively in order to support natural communication in the classroom.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA901420901" target="_blank" >IAA901420901: Analýza diskurzu (na materiálu výuky anglického jazyka)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-477-8

  • Počet stran knihy

    316

  • Název nakladatele

    Vydavatelství UK PedF

  • Místo vydání

    Univezita Karlova, Pedagogická fakulta, Praha

  • Kód UT WoS knihy