Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diplomové práce jako zdroj dat ve výzkumu terciárního vzdělávání: metodologické výzvy a ukázky využití na příkladu studijních programů ""Veřejná politika""

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10297801" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10297801 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diplomové práce jako zdroj dat ve výzkumu terciárního vzdělávání: metodologické výzvy a ukázky využití na příkladu studijních programů ""Veřejná politika""

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodologický článek představuje diplomové práce jako bohatý a zatím opomíjený zdroj dat pro analýzu vysokoškolských studijních programů. Největší výhodou diplomových prací je jejich přístupnost (ze zákona jsou všechny závěrečné práce veřejně dostupné).Analýza diplomových prací může být užitečná v mnoha ohledech: může poskytnou reflexi studijních programů jak třetím stranám, tak programům samotným, může pomoci uchazečům a studentům v porozumění specifikům programů a může rovněž napomoci porozumění obecnějších trendů v terciárním vzdělávání v České republice. Článek nejprve poskytuje přehled využití diplomových prací ve výzkumu, následně diskutuje dílčí specifika dat, která je třeba vzít v potaz, mají-li být výsledky analýz relevantní výsledky. Pro názornost pak v článku uvádíme příklady podobných analýz zaměřených na popis vývoje jednoho studijního programu za posledních 20 let, srovnání jeho prezenční a kombinované formy a srovnání několika studijních programů.

  • Název v anglickém jazyce

    Diploma theses as a source of data in the research of tertiary education: methodological challenges and examples of use use on the case of study programmes "Public Policy"

  • Popis výsledku anglicky

    The methodological paper presents diploma theses as a rich and yet undiscovered source of data for analysis of tertiary education study programmes. The biggest advantage of the diploma theses is their accessability as all theses in the Czech Republic have to be publicly accessible. The analysis based on these data may be useful in many ways: it may provide self-reflection of and for study programmes, it may help applicants and students to understand the features of the programmes and it may also contribute to the understanding of general trends in Czech tertiary education. First, the paper reviews the use of diploma theses in research, then it discusses particular specifics of the data which should be taken into account in order to reach the best results. To be illustrative, later we show the outputs of respective analyses focused on description of one study programme development within past 20 years, comparison of full-time and combined type of study within one study programme and com

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AULA

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    49-67

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus