Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What do diploma theses unveil about academic public policy in the Czech Republic?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10297798" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10297798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cejpp.eu/index.php/ojs/article/view/196" target="_blank" >http://www.cejpp.eu/index.php/ojs/article/view/196</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What do diploma theses unveil about academic public policy in the Czech Republic?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although textbooks, conference papers, scientific journals and monographs deal with the research side of public policy, only little attention is paid to the way how it is taught at universities. In this article we aim to explore the academic public policy in the Czech Republic - specifically in terms of teaching outputs -using a unique method: an analysis of diploma theses. In the sample there were diploma theses defended within all the full-time Master's study programmes having "public policy" in theirnames in the Czech Republic between 1995 and 2013. We conclude that there are two traditions of academic public policy in the Czech Republic which enriches previous findings in the area and makes them more accurate. The research design and thoroughly described methodology invite to further international comparisons of the features of academic public policy. The findings may also illustrate the trajectory a newly established discipline of public policy has made in past twenty years in th

  • Název v anglickém jazyce

    What do diploma theses unveil about academic public policy in the Czech Republic?

  • Popis výsledku anglicky

    Although textbooks, conference papers, scientific journals and monographs deal with the research side of public policy, only little attention is paid to the way how it is taught at universities. In this article we aim to explore the academic public policy in the Czech Republic - specifically in terms of teaching outputs -using a unique method: an analysis of diploma theses. In the sample there were diploma theses defended within all the full-time Master's study programmes having "public policy" in theirnames in the Czech Republic between 1995 and 2013. We conclude that there are two traditions of academic public policy in the Czech Republic which enriches previous findings in the area and makes them more accurate. The research design and thoroughly described methodology invite to further international comparisons of the features of academic public policy. The findings may also illustrate the trajectory a newly established discipline of public policy has made in past twenty years in th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Central European Journal of Public Policy

  • ISSN

    1802-4866

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    164-189

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84938713787