Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech public policy programmes and policy analysis education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10324132" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10324132 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech public policy programmes and policy analysis education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter examines the development and current status of academic public policy programs in the Czech Republic and the role of policy analysis instruction in it. The chapter is based mostly upon the analysis of the publicly available list of study programs accredited by the Ministry of Education, Youth and Sport, internet search, e-mail correspondence with the public policy and policy analysis instructors, syllabus analyses as well as quantitative analysis of master theses in the three main public policy programs. After brief introduction of the Czech higher education system, the overview of study programs / fields in public policy and related fields is provided. Then content of policy analysis courses is described. The orientation of the three main public policy programs is analysed using unique data on master theses. The chapter concludes with the preliminary findings regarding the public policy / policy analysis instruction in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech public policy programmes and policy analysis education

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter examines the development and current status of academic public policy programs in the Czech Republic and the role of policy analysis instruction in it. The chapter is based mostly upon the analysis of the publicly available list of study programs accredited by the Ministry of Education, Youth and Sport, internet search, e-mail correspondence with the public policy and policy analysis instructors, syllabus analyses as well as quantitative analysis of master theses in the three main public policy programs. After brief introduction of the Czech higher education system, the overview of study programs / fields in public policy and related fields is provided. Then content of policy analysis courses is described. The orientation of the three main public policy programs is analysed using unique data on master theses. The chapter concludes with the preliminary findings regarding the public policy / policy analysis instruction in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Policy Analysis in the Czech Republic

  • ISBN

    978-1-4473-1814-9

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    303-321

  • Počet stran knihy

    336

  • Název nakladatele

    Policy Press

  • Místo vydání

    Bristol

  • Kód UT WoS kapitoly