Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Media Learning in Primary School Classroom : Following the Teacher's Pedagogy and the Child's Experience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10313769" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10313769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Media Learning in Primary School Classroom : Following the Teacher's Pedagogy and the Child's Experience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper argues that each utterance of media should be seen as in dialogue with each other utterance, and that children, being the phenomenological hub to their lived media experience, should be recognised as engaging with media holistically. Argumentdraws upon two recent qualitative studies with children between six and eleven years of age. These studies, although separate, shared certain phenomenology orientated conceptual underpinnings and arrived at relatable findings. Notably that participatingchildren tended to address media in a platform agnostic manner and offered little sense that they saw the media platform itself as being of overriding significance to their holistic media engagement. Ultimately, if children's lived media engagement is dialogic and holistic, then focusing on only one discreet media utterance (like television for example) can be said to become deeply problematic to those within children's media practice, education and research.

  • Název v anglickém jazyce

    Media Learning in Primary School Classroom : Following the Teacher's Pedagogy and the Child's Experience

  • Popis výsledku anglicky

    This paper argues that each utterance of media should be seen as in dialogue with each other utterance, and that children, being the phenomenological hub to their lived media experience, should be recognised as engaging with media holistically. Argumentdraws upon two recent qualitative studies with children between six and eleven years of age. These studies, although separate, shared certain phenomenology orientated conceptual underpinnings and arrived at relatable findings. Notably that participatingchildren tended to address media in a platform agnostic manner and offered little sense that they saw the media platform itself as being of overriding significance to their holistic media engagement. Ultimately, if children's lived media engagement is dialogic and holistic, then focusing on only one discreet media utterance (like television for example) can be said to become deeply problematic to those within children's media practice, education and research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Reflections on Media Education Futures.

  • ISBN

    978-91-87957-16-1

  • ISSN

    1651-6028

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    159-169

  • Název nakladatele

    Nordicom

  • Místo vydání

    Göteborg

  • Místo konání akce

    Tampere, Finland

  • Datum konání akce

    8. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku