Tři české novinářské generace v komparativní perspektivě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10314342" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10314342 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14230/15:00087749
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tři české novinářské generace v komparativní perspektivě
Popis výsledku v původním jazyce
Text porovnává vybrané charakteristiky tří generací žurnalistů, které aktuálně působí v českých médiích (pre-tranzitivní - narozeni před rokem 1970, tranzitivní - narozeni mezi léty 1970-1985 a post-tranzitivní - narozeni po roce 1989). Analýza naznačuje, že fenomén generačního efektu není v české novinářské komunitě tak silný, jak by se dalo předpokládat vzhledem k radikální sociálně politické proměně, kterou domácí média i žurnalisté prošli po listopadu 1989.
Název v anglickém jazyce
Three generations of czech journalists in comparative perspective
Popis výsledku anglicky
The article compares selected socio-demographic and professional role's attributes of three generations of Czech journalists actually working in the Czech media. These generations we defined as: pre-transitive (born before 1970), transitive (born between1970-1985) and post-transitive (born after 1990). Quantitative analysis including cluster analysis indicates no sharp attitudinal differences among all compared generation, in spite of a radical socio-political and media system changes after 1989.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-03028S" target="_blank" >GA14-03028S: Čeští žurnalisté v komparativní perspektivě: analýza procesu profesionalizace, profesní socializace a profesní dráhy</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Megatrendy a médiá 2015: Mediálna farma I. Transformácia mediálnej záhrady. Mediálne a marketingové hry oligarchov
ISBN
978-80-8105-721-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
47
Strana od-do
228-274
Název nakladatele
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
14. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—