Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tři české novinářské generace v komparativní perspektivě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10314342" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10314342 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14230/15:00087749

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tři české novinářské generace v komparativní perspektivě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text porovnává vybrané charakteristiky tří generací žurnalistů, které aktuálně působí v českých médiích (pre-tranzitivní - narozeni před rokem 1970, tranzitivní - narozeni mezi léty 1970-1985 a post-tranzitivní - narozeni po roce 1989). Analýza naznačuje, že fenomén generačního efektu není v české novinářské komunitě tak silný, jak by se dalo předpokládat vzhledem k radikální sociálně politické proměně, kterou domácí média i žurnalisté prošli po listopadu 1989.

  • Název v anglickém jazyce

    Three generations of czech journalists in comparative perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The article compares selected socio-demographic and professional role's attributes of three generations of Czech journalists actually working in the Czech media. These generations we defined as: pre-transitive (born before 1970), transitive (born between1970-1985) and post-transitive (born after 1990). Quantitative analysis including cluster analysis indicates no sharp attitudinal differences among all compared generation, in spite of a radical socio-political and media system changes after 1989.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-03028S" target="_blank" >GA14-03028S: Čeští žurnalisté v komparativní perspektivě: analýza procesu profesionalizace, profesní socializace a profesní dráhy</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Megatrendy a médiá 2015: Mediálna farma I. Transformácia mediálnej záhrady. Mediálne a marketingové hry oligarchov

  • ISBN

    978-80-8105-721-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    47

  • Strana od-do

    228-274

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnej komunikácie UCM

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    14. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku