Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benchmarking in Czech Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10316429" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10316429 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/nispa-2015-0011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/nispa-2015-0011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/nispa-2015-0011" target="_blank" >10.1515/nispa-2015-0011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benchmarking in Czech Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The first part of this article surveys the current experience with the use of bench-marking at Czech universities specializing in economics and management. The re-sults indicate that collaborative benchmarking is not used on this level today, but most actors show some interest in its introduction. The expression of the need for it and the importance of benchmarking as a very suitable performance-management tool in less developed countries are the impetus for the second part of our article. Based on an analysis of the current situation and existing needs in the Czech Repub-lic, as well as on a comparison with international experience, recommendations for public policy are made, which lie in the design of a model of a collaborative bench-marking for Czech economics and management in higher-education programs. Be-cause the fully complex model cannot be implemented immediately - which is also confirmed by structured interviews with academics who have practical experience with benchmarking

  • Název v anglickém jazyce

    Benchmarking in Czech Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The first part of this article surveys the current experience with the use of bench-marking at Czech universities specializing in economics and management. The re-sults indicate that collaborative benchmarking is not used on this level today, but most actors show some interest in its introduction. The expression of the need for it and the importance of benchmarking as a very suitable performance-management tool in less developed countries are the impetus for the second part of our article. Based on an analysis of the current situation and existing needs in the Czech Repub-lic, as well as on a comparison with international experience, recommendations for public policy are made, which lie in the design of a model of a collaborative bench-marking for Czech economics and management in higher-education programs. Be-cause the fully complex model cannot be implemented immediately - which is also confirmed by structured interviews with academics who have practical experience with benchmarking

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The NISPAcee Journal of Public Administration and Policy

  • ISSN

    1337-9038

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    101-124

  • Kód UT WoS článku

    000369148200005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84957957924