Using Online Activism and Digital Media to Change Local Policital Environment : a case study of Žít Brno
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10325252" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10325252 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fmk.sk/download/konferencie/Marketing%20Identity/marketing-identity_digital-life_conference-proceedings-pt1.pdf" target="_blank" >http://fmk.sk/download/konferencie/Marketing%20Identity/marketing-identity_digital-life_conference-proceedings-pt1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Online Activism and Digital Media to Change Local Policital Environment : a case study of Žít Brno
Popis výsledku v původním jazyce
This case study explores the new form of online activism on the example of situation analysis of "Zit Brno", a local political-advocacy group in the Czech Republic. It discusses the impact of online activities to the offline world based on Deuze's' definition of digital culture and Bakardijeva's(2) concept of subactivism. On the example of Zit Brno we discuss that the online clicktivism or slacktivism, which contribute to the feel-good satisfaction of digital natives but stay within the online world and have no impact into the offline activities or policies, are not sufficient explanation of the online activist and political behavior.
Název v anglickém jazyce
Using Online Activism and Digital Media to Change Local Policital Environment : a case study of Žít Brno
Popis výsledku anglicky
This case study explores the new form of online activism on the example of situation analysis of "Zit Brno", a local political-advocacy group in the Czech Republic. It discusses the impact of online activities to the offline world based on Deuze's' definition of digital culture and Bakardijeva's(2) concept of subactivism. On the example of Zit Brno we discuss that the online clicktivism or slacktivism, which contribute to the feel-good satisfaction of digital natives but stay within the online world and have no impact into the offline activities or policies, are not sufficient explanation of the online activist and political behavior.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity: Digital Life - part I
ISBN
978-80-8105-779-3
ISSN
1339-5726
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
314-330
Název nakladatele
Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
10. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000380527500026