Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Behind the digital curtain: Ethnography, football fan activism and social change

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10327080" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10327080 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1468794115611207" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/1468794115611207</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1468794115611207" target="_blank" >10.1177/1468794115611207</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Behind the digital curtain: Ethnography, football fan activism and social change

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Football supporters worldwide organise protests, petitions, campaigns, workshops and congresses and are engaged in political lobbying. These expressions of supporters' activism are nourished by both discontent with developments in football culture and an effort to change them. The aim of this methodologically driven article is to critically examine the role of digital ethnographies in exploring these processes. To reflexively explore the complex realities of recent transformations in football culture, this research study complemented offline data with online data. The use of digital data is discussed along the following dimensions: informational, representational, epistemological and relational. It is argued that the analytical dualism employed to critically discuss the relationship between online and offline spheres should be complemented with empirical duality to fully understand the role played by the digital sphere in social reality.

  • Název v anglickém jazyce

    Behind the digital curtain: Ethnography, football fan activism and social change

  • Popis výsledku anglicky

    Football supporters worldwide organise protests, petitions, campaigns, workshops and congresses and are engaged in political lobbying. These expressions of supporters' activism are nourished by both discontent with developments in football culture and an effort to change them. The aim of this methodologically driven article is to critically examine the role of digital ethnographies in exploring these processes. To reflexively explore the complex realities of recent transformations in football culture, this research study complemented offline data with online data. The use of digital data is discussed along the following dimensions: informational, representational, epistemological and relational. It is argued that the analytical dualism employed to critically discuss the relationship between online and offline spheres should be complemented with empirical duality to fully understand the role played by the digital sphere in social reality.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Qualitative Research

  • ISSN

    1468-7941

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    575-591

  • Kód UT WoS článku

    000384464500006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84988410960