Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Photojournalism in Central Europe: on Authenticity and Ethics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10324124" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10324124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ssp.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2016/07/2016-02-073.pdf" target="_blank" >http://ssp.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2016/07/2016-02-073.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14746/ssp.2016.2.5" target="_blank" >10.14746/ssp.2016.2.5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Photojournalism in Central Europe: on Authenticity and Ethics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of the Internet and digital technology by the end of the twentieth century has raised serious disputes about ethics, authenticity and photo manipulation. These concerns are especially relevant in the field of photojournalism in the news media, where credibility matters the most. In this paper we described the current situation in relation to image authenticity and professional ethics in three countries of Central Europe - the Czech Republic, Poland and Slovakia. We asked research questions regarding photo production, circumstances of photographing, image content, technical improvements, manipulation, ethical standards and responsibility. Our findings reveal a complexity of ethical issues related to working with visual news material. During the fieldwork we conducted 65 in-depth interviews and surveys with full-time and freelance photojournalists and photo editors working for printed and online newspapers and opinion magazines in Central Europe.

  • Název v anglickém jazyce

    Photojournalism in Central Europe: on Authenticity and Ethics

  • Popis výsledku anglicky

    The development of the Internet and digital technology by the end of the twentieth century has raised serious disputes about ethics, authenticity and photo manipulation. These concerns are especially relevant in the field of photojournalism in the news media, where credibility matters the most. In this paper we described the current situation in relation to image authenticity and professional ethics in three countries of Central Europe - the Czech Republic, Poland and Slovakia. We asked research questions regarding photo production, circumstances of photographing, image content, technical improvements, manipulation, ethical standards and responsibility. Our findings reveal a complexity of ethical issues related to working with visual news material. During the fieldwork we conducted 65 in-depth interviews and surveys with full-time and freelance photojournalists and photo editors working for printed and online newspapers and opinion magazines in Central Europe.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Central European Political Studies

  • ISSN

    1731-7517

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    73-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus