Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The news media and decision making

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10327821" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10327821 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The news media and decision making

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter The news media and decision-making covers two topics - 1. analyses of the legal, economic and professional aspects of the czech media landscape since 1989 and 2. analyses of the evolution and actual trends in the political communication research in the Czech Republic - using the model established by James Dearing and Everett Rogers, who describe the processes of political communication from the perspective of agenda-setting theory. The relationship between the media and politics in the Czech social sciences is included in three disciplines: media studies, sociology and political science. These disciplines pursue their own separate and rather detached research on political communication. In sociology, political communication appears mainly in connection with the results of public opinion surveys, voters' behaviour and the Czech public's political preferences. Political studies touch upon political communication within election studies, mainly in relation to rational choice theories and partially in the area of political marketing. This disciplinary distinctiveness seems to be a strong limiting factor in Czech political communication research.

  • Název v anglickém jazyce

    The news media and decision making

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter The news media and decision-making covers two topics - 1. analyses of the legal, economic and professional aspects of the czech media landscape since 1989 and 2. analyses of the evolution and actual trends in the political communication research in the Czech Republic - using the model established by James Dearing and Everett Rogers, who describe the processes of political communication from the perspective of agenda-setting theory. The relationship between the media and politics in the Czech social sciences is included in three disciplines: media studies, sociology and political science. These disciplines pursue their own separate and rather detached research on political communication. In sociology, political communication appears mainly in connection with the results of public opinion surveys, voters' behaviour and the Czech public's political preferences. Political studies touch upon political communication within election studies, mainly in relation to rational choice theories and partially in the area of political marketing. This disciplinary distinctiveness seems to be a strong limiting factor in Czech political communication research.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Policy analysis in the Czech Republic

  • ISBN

    978-1-4473-1814-9

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    259-272

  • Počet stran knihy

    336

  • Název nakladatele

    Policy Press

  • Místo vydání

    Bristol

  • Kód UT WoS kapitoly