Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtyři pilíře výzkumu médií v éře konvergence médií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10329848" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10329848 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtyři pilíře výzkumu médií v éře konvergence médií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumy zaměřené na fenomén takzvaných nových médií a na široké spektrum dopadů, které se s ohledem na jeho existenci projevují jak v oblasti žurnalistiky či obecněji v oblasti produkce sdělení, jež jsou distribuována prostřednictvím médií, tak v širším celospolečenském kontextu, se musí vypořádávat s časovou neohraničeností aktuálních vývojových trendů médií zapříčiněnou tím, že vývin takzvaných nových médií stále není ukončen a čile probíhá. Tato situace nasvědčuje vzniku nejednotností při takových bádáních vedoucích až k následným prezentacím rozdílných či rozporuplných zjištění i závěrů a rozcházejícím se interpretacím či výkladům sledovaných jevů nebo znaků v širším oborovém i mezioborovém kontextu. Jedním z důsledků je i nadužívání termínu mediální konvergence a tendence jeho prostřednictvím vysvětlovat co nejrozsáhlejší spektrum změn a posunů, za nimiž stojí právě takzvaná nová média. Cílem tohoto příspěvku je představit za využití tradičního výzkumného schématu čtyř mediálně-společenských pilířů (organizace, obsahy, příjemci, dopady) různé náhledy na mediální konvergenci, shrnout, co vše bývá za projev mediální konvergence považováno, a nabídnout tak usnadnění orientace v množství textů, jež k vymezené problematice již vznikly nebo aktuálně vznikají.

  • Název v anglickém jazyce

    Four Pillars of Media Research in the Era of Media Convergence

  • Popis výsledku anglicky

    Research focused on the phenomenon of so-called new media and on a wide range of impacts that are with regard to the existence of this phenomenon traceable in journalism (or more generally in the production of messages distributed through the media) and in the broader social context must cope with absence of time boundaries of current media trends because the development of so-called new media is still in progress. This situation leads to formation of discrepancies in this kind of research as subsequent presentations of different or contradictory findings and conclusions or diverging interpretations of observed phenomena in the wider disciplinary and interdisciplinary context. It also results in overuse of the term media convergence and in explaining the widest range of changes and shifts driven by so-called new media by this term. The aim of this contribution is to present different approaches to media convergence with regard to traditional research schema of four media-social pillars (organisations, content, recipients, impacts), to summarize what is considered as media convergence and to facilitate orientation in a number of texts focused on defined issues that have been published.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z V. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd Olomouc, 27. dubna 2016

  • ISBN

    978-80-7557-044-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    209-220

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Epocha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    27. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku