Čtyři pilíře výzkumu médií v éře konvergence médií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10329848" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10329848 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtyři pilíře výzkumu médií v éře konvergence médií
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumy zaměřené na fenomén takzvaných nových médií a na široké spektrum dopadů, které se s ohledem na jeho existenci projevují jak v oblasti žurnalistiky či obecněji v oblasti produkce sdělení, jež jsou distribuována prostřednictvím médií, tak v širším celospolečenském kontextu, se musí vypořádávat s časovou neohraničeností aktuálních vývojových trendů médií zapříčiněnou tím, že vývin takzvaných nových médií stále není ukončen a čile probíhá. Tato situace nasvědčuje vzniku nejednotností při takových bádáních vedoucích až k následným prezentacím rozdílných či rozporuplných zjištění i závěrů a rozcházejícím se interpretacím či výkladům sledovaných jevů nebo znaků v širším oborovém i mezioborovém kontextu. Jedním z důsledků je i nadužívání termínu mediální konvergence a tendence jeho prostřednictvím vysvětlovat co nejrozsáhlejší spektrum změn a posunů, za nimiž stojí právě takzvaná nová média. Cílem tohoto příspěvku je představit za využití tradičního výzkumného schématu čtyř mediálně-společenských pilířů (organizace, obsahy, příjemci, dopady) různé náhledy na mediální konvergenci, shrnout, co vše bývá za projev mediální konvergence považováno, a nabídnout tak usnadnění orientace v množství textů, jež k vymezené problematice již vznikly nebo aktuálně vznikají.
Název v anglickém jazyce
Four Pillars of Media Research in the Era of Media Convergence
Popis výsledku anglicky
Research focused on the phenomenon of so-called new media and on a wide range of impacts that are with regard to the existence of this phenomenon traceable in journalism (or more generally in the production of messages distributed through the media) and in the broader social context must cope with absence of time boundaries of current media trends because the development of so-called new media is still in progress. This situation leads to formation of discrepancies in this kind of research as subsequent presentations of different or contradictory findings and conclusions or diverging interpretations of observed phenomena in the wider disciplinary and interdisciplinary context. It also results in overuse of the term media convergence and in explaining the widest range of changes and shifts driven by so-called new media by this term. The aim of this contribution is to present different approaches to media convergence with regard to traditional research schema of four media-social pillars (organisations, content, recipients, impacts), to summarize what is considered as media convergence and to facilitate orientation in a number of texts focused on defined issues that have been published.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z V. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd Olomouc, 27. dubna 2016
ISBN
978-80-7557-044-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
209-220
Název nakladatele
Nakladatelství Epocha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
27. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—