Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Walking the party line? The determinants of facebook's adoption and use by Czech parliamentarians

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10332701" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10332701 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.20901/ms.7.14.11" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.20901/ms.7.14.11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20901/ms.7.14.11" target="_blank" >10.20901/ms.7.14.11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Walking the party line? The determinants of facebook's adoption and use by Czech parliamentarians

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The last few years have witnessed an intensified academic debate on the potential of online social networking sites (SNSs) in the Czech Republic. However, the ensuing academic discussions focused mostly on the SNS pages of political parties. Politicians in particular have recently become the focus of attention in the shift towards research exploring the use of SNSs. The aim of this paper is to provide insight into the role of Facebook in the communication of parties and candidates during the Czech parliamentary elections in 2013. We analyse the adoption of Facebook as a mobilization tool by seven parties as well as by 200 individual deputies, looking for similarities and differences in terms of the adoption, strategy and engagement of users. Although party influence seems to be a significant predictor of Facebook adoption, our data also indicate that using other digital channels increases the chances of higher engagement on Facebook at the individual level.

  • Název v anglickém jazyce

    Walking the party line? The determinants of facebook's adoption and use by Czech parliamentarians

  • Popis výsledku anglicky

    The last few years have witnessed an intensified academic debate on the potential of online social networking sites (SNSs) in the Czech Republic. However, the ensuing academic discussions focused mostly on the SNS pages of political parties. Politicians in particular have recently become the focus of attention in the shift towards research exploring the use of SNSs. The aim of this paper is to provide insight into the role of Facebook in the communication of parties and candidates during the Czech parliamentary elections in 2013. We analyse the adoption of Facebook as a mobilization tool by seven parties as well as by 200 individual deputies, looking for similarities and differences in terms of the adoption, strategy and engagement of users. Although party influence seems to be a significant predictor of Facebook adoption, our data also indicate that using other digital channels increases the chances of higher engagement on Facebook at the individual level.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-05575S" target="_blank" >GA14-05575S: Role sociálních médií v transformaci politické komunikace a občanské participace v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Medijske Studije

  • ISSN

    1847-9758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    157-175

  • Kód UT WoS článku

    000393187100011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85007550346