Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The most frequently used social network sites in travel and tourism – A Czech case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005579" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005579 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The most frequently used social network sites in travel and tourism – A Czech case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study is to explore the most frequently used social network sites (SNSs) in travel and tourism by young Czech adults. The methods used in this article include a literature review in the acknowledged databases Web of Science, Scopus, ScienceDirect, and Springer, and a case study which focuses on the strengths, weaknesses, opportunities, and threats of the most frequently used SNSs by young university generation in the Czech Republic, more specifically, at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The findings show that the most popular SNSs are still general SNSs: Facebook and Twitter. As far as the field of travel and tourism is concerned, it is TripAdvisor, followed by Couchsurfing, Airbnb.com, and Booking.com.

  • Název v anglickém jazyce

    The most frequently used social network sites in travel and tourism – A Czech case study

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to explore the most frequently used social network sites (SNSs) in travel and tourism by young Czech adults. The methods used in this article include a literature review in the acknowledged databases Web of Science, Scopus, ScienceDirect, and Springer, and a case study which focuses on the strengths, weaknesses, opportunities, and threats of the most frequently used SNSs by young university generation in the Czech Republic, more specifically, at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The findings show that the most popular SNSs are still general SNSs: Facebook and Twitter. As far as the field of travel and tourism is concerned, it is TripAdvisor, followed by Couchsurfing, Airbnb.com, and Booking.com.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vision 2020 : innovation management, development sustainability, and competitive economic growth 2016

  • ISBN

    978-0-9860419-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    2776-2781

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    9. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000392785700282