The most frequently used social network sites in travel and tourism – A Czech case study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005579" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005579 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The most frequently used social network sites in travel and tourism – A Czech case study
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this study is to explore the most frequently used social network sites (SNSs) in travel and tourism by young Czech adults. The methods used in this article include a literature review in the acknowledged databases Web of Science, Scopus, ScienceDirect, and Springer, and a case study which focuses on the strengths, weaknesses, opportunities, and threats of the most frequently used SNSs by young university generation in the Czech Republic, more specifically, at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The findings show that the most popular SNSs are still general SNSs: Facebook and Twitter. As far as the field of travel and tourism is concerned, it is TripAdvisor, followed by Couchsurfing, Airbnb.com, and Booking.com.
Název v anglickém jazyce
The most frequently used social network sites in travel and tourism – A Czech case study
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study is to explore the most frequently used social network sites (SNSs) in travel and tourism by young Czech adults. The methods used in this article include a literature review in the acknowledged databases Web of Science, Scopus, ScienceDirect, and Springer, and a case study which focuses on the strengths, weaknesses, opportunities, and threats of the most frequently used SNSs by young university generation in the Czech Republic, more specifically, at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The findings show that the most popular SNSs are still general SNSs: Facebook and Twitter. As far as the field of travel and tourism is concerned, it is TripAdvisor, followed by Couchsurfing, Airbnb.com, and Booking.com.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vision 2020 : innovation management, development sustainability, and competitive economic growth 2016
ISBN
978-0-9860419-8-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2776-2781
Název nakladatele
IBIMA
Místo vydání
Norristown
Místo konání akce
Seville, Spain
Datum konání akce
9. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000392785700282