Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advantages and Drawbacks of Social Network Sites Utilization in Travel and Tourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014786" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-02131-3_51" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-02131-3_51</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02131-3_51" target="_blank" >10.1007/978-3-030-02131-3_51</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advantages and Drawbacks of Social Network Sites Utilization in Travel and Tourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article explores how social network sites (SNSs) are used in travel and tourism. Another objective is to find out and summarize whether or not SNSs are beneficial for the travel and tourism industry. This study was based on literature review that was employed to determine the most popular SNSs in travel and tourism. Then, selected widely used SNSs were compared and evaluated. The advent of Web 2.0 brought about significant changes in tourism. There are currently a lot of platforms that can be utilized in travel and tourism for various purposes. Some of these platforms focus on providing solely travel related content. However, the most popular SNSs used in tourism are still Facebook and Twitter, which do not specialize in tourism. The findings suggest that the tourism related SNSs provide their users predominantly with travel information and/or facilitate contacts. Advantages include an easy access to various content twenty four hours seven days a week regardless the time zone. Among their drawbacks belong a lack of lower control over content and difficulties with sorting the valuable from the worthless among loads of various platforms and messages.

  • Název v anglickém jazyce

    Advantages and Drawbacks of Social Network Sites Utilization in Travel and Tourism

  • Popis výsledku anglicky

    The article explores how social network sites (SNSs) are used in travel and tourism. Another objective is to find out and summarize whether or not SNSs are beneficial for the travel and tourism industry. This study was based on literature review that was employed to determine the most popular SNSs in travel and tourism. Then, selected widely used SNSs were compared and evaluated. The advent of Web 2.0 brought about significant changes in tourism. There are currently a lot of platforms that can be utilized in travel and tourism for various purposes. Some of these platforms focus on providing solely travel related content. However, the most popular SNSs used in tourism are still Facebook and Twitter, which do not specialize in tourism. The findings suggest that the tourism related SNSs provide their users predominantly with travel information and/or facilitate contacts. Advantages include an easy access to various content twenty four hours seven days a week regardless the time zone. Among their drawbacks belong a lack of lower control over content and difficulties with sorting the valuable from the worthless among loads of various platforms and messages.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  • ISBN

    978-3-030-02130-6

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    588-595

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Kuwait City

  • Datum konání akce

    30. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku