Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Views of Future Travel and Tourism Experts on Social Media in Tourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F20%3A50017016" target="_blank" >RIV/62690094:18450/20:50017016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.uhk.cz/bitstream/handle/20.500.12603/237/Kacetl%20(1)%20(1).pdf;jsessionid=57271119D40F5085A31183D812CCA1D3?sequence=1" target="_blank" >https://digilib.uhk.cz/bitstream/handle/20.500.12603/237/Kacetl%20(1)%20(1).pdf;jsessionid=57271119D40F5085A31183D812CCA1D3?sequence=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2020-01-037" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2020-01-037</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Views of Future Travel and Tourism Experts on Social Media in Tourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media have become important in a wide range of areas, including tourism. There are several classifications of social media. The main objective of the present paper is to determine the way future experts in the area of travel and tourism assess and use travel-related social media. Specifically, what they like and/or dislike about various features of popular travel-related social network sites, which social network sites are popular among them, what kind of information they usually look for, how active they are in creating user-generated content, what patterns of behaviour they display before, during and after the trip. Respondents were divided into two groups. The first one analysed and assessed travel-related social media or network sites, whereas the second one participated in a questionnaire survey looking into their utilization of travel-related social media. The results suggest that future experts favour travel-related blogs and reviews, travel advice and tips, accommodation and tickets, maps and GPS (Global Positioning System) services.

  • Název v anglickém jazyce

    Views of Future Travel and Tourism Experts on Social Media in Tourism

  • Popis výsledku anglicky

    Social media have become important in a wide range of areas, including tourism. There are several classifications of social media. The main objective of the present paper is to determine the way future experts in the area of travel and tourism assess and use travel-related social media. Specifically, what they like and/or dislike about various features of popular travel-related social network sites, which social network sites are popular among them, what kind of information they usually look for, how active they are in creating user-generated content, what patterns of behaviour they display before, during and after the trip. Respondents were divided into two groups. The first one analysed and assessed travel-related social media or network sites, whereas the second one participated in a questionnaire survey looking into their utilization of travel-related social media. The results suggest that future experts favour travel-related blogs and reviews, travel advice and tips, accommodation and tickets, maps and GPS (Global Positioning System) services.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days 2020/1

  • ISBN

    978-80-7435-776-3

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    320-326

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hraec Králové

  • Datum konání akce

    2. 4. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000568108700035