Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers' Attitudes Towards Tracking: Testing the Socialization Hypothesis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F17%3A10139195" target="_blank" >RIV/00216208:11230/17:10139195 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13664530.2016.1243572" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/13664530.2016.1243572</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13664530.2016.1243572" target="_blank" >10.1080/13664530.2016.1243572</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers' Attitudes Towards Tracking: Testing the Socialization Hypothesis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper examines how teachers&apos; attitudes towards tracking (separating pupils into groups with different curricula on the basis of their abilities and results) differ among various generations of teachers, Fundamental and quick changes in the educational system occured in the Czech Republic after the Velvet Revolution in 1989 as a unified educational system moved to a system strongly accenting tracking practices. We use this &quot;&quot;natural experiment&quot;&quot; to validate teacher socialization theory and test three alternative socialization hypotheses based on different key periods in teachers&apos; development: the pupil experience hypothesis, the pedagogical preparation hypothesis and the pedagogical experience hypothesis. We work with a data set from 2009 covering 1002 Czech teachers. The mean tests and the logistic regression analysis support the socialization theory, however only the pedagogical experience hypothesis has been confirmed as statistically significant.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers' Attitudes Towards Tracking: Testing the Socialization Hypothesis

  • Popis výsledku anglicky

    The paper examines how teachers&apos; attitudes towards tracking (separating pupils into groups with different curricula on the basis of their abilities and results) differ among various generations of teachers, Fundamental and quick changes in the educational system occured in the Czech Republic after the Velvet Revolution in 1989 as a unified educational system moved to a system strongly accenting tracking practices. We use this &quot;&quot;natural experiment&quot;&quot; to validate teacher socialization theory and test three alternative socialization hypotheses based on different key periods in teachers&apos; development: the pupil experience hypothesis, the pedagogical preparation hypothesis and the pedagogical experience hypothesis. We work with a data set from 2009 covering 1002 Czech teachers. The mean tests and the logistic regression analysis support the socialization theory, however only the pedagogical experience hypothesis has been confirmed as statistically significant.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teacher Development

  • ISSN

    1366-4530

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    346-361

  • Kód UT WoS článku

    000396707900010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84992127788