Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2202AAS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2202AAS - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/47813059:19510/19:A0000181
Výsledek na webu
<a href="http://www.academia.edu/41276532/Rodina_%C5%A1kola_a_p%C5%99%C3%A1tel%C3%A9_na_cest%C4%9B_ke_kvalitn%C3%ADmu_spole%C4%8Dn%C3%A9mu_vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD_Recenzovan%C3%BD_sborn%C3%ADk_p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF_z_mezin%C3%A1rodn%C3%AD_v%C4%9Bd" target="_blank" >http://www.academia.edu/41276532/Rodina_%C5%A1kola_a_p%C5%99%C3%A1tel%C3%A9_na_cest%C4%9B_ke_kvalitn%C3%ADmu_spole%C4%8Dn%C3%A9mu_vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD_Recenzovan%C3%BD_sborn%C3%ADk_p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF_z_mezin%C3%A1rodn%C3%AD_v%C4%9Bd</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků stojí dlouhodobě v centru zájmu aktérů podílejících se v České republice na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích do-kumentů. Navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů je současný stav vzdělávacích vý-stupů dotčených žáků jen málo účinný. Školní úspěšnost těchto žáků tak mnohdy závisí především naosobnosti pedagoga, jehož výraznou roli v kontextu vzdělávání žáků potvrzují výsledky pedagogic-kých výzkumů realizovaných v této oblasti. Na rozdílnost v pedagogy aplikovaných přístupech se za-měřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou pedagogických přístupů chceme sesta-vit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům vevzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterouvnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou.
Název v anglickém jazyce
Approaches of teachers and teaching assistants from the perspective of a quantitatively oriented probe
Popis výsledku anglicky
The education of Roma and socially excluded Roma pupils has long been the focus of the actors involved in the Czech Republic in the preparation and creation of strategic educational documents. Despite the expectations arising from the declared goals, the current state of educational outcomes of the pupils concerned is ineffective. The school success of these pupils often depends primarily on the personality of the teacher, whose significant role in the context of pupil education is confirmed by the results of pedagogical research carried out in this area. Our research also focuses on the differences in the approaches applied by pedagogues. By theoretical and empirical analysis of pedagogical approaches, we want to compile a holistic picture of reality describing the approaches of teachers to Roma and excluded pupils in primary school education. At the same time, we place the main emphasis on pedagogical commitment, which we perceive as very important, meaningful and necessary.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání: recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference
ISBN
978-80-7510-381-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
15-24
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Místo vydání
Opava
Místo konání akce
Opava
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—