Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2202AAS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2202AAS - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/47813059:19510/19:A0000181

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.academia.edu/41276532/Rodina_%C5%A1kola_a_p%C5%99%C3%A1tel%C3%A9_na_cest%C4%9B_ke_kvalitn%C3%ADmu_spole%C4%8Dn%C3%A9mu_vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD_Recenzovan%C3%BD_sborn%C3%ADk_p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF_z_mezin%C3%A1rodn%C3%AD_v%C4%9Bd" target="_blank" >http://www.academia.edu/41276532/Rodina_%C5%A1kola_a_p%C5%99%C3%A1tel%C3%A9_na_cest%C4%9B_ke_kvalitn%C3%ADmu_spole%C4%8Dn%C3%A9mu_vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD_Recenzovan%C3%BD_sborn%C3%ADk_p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF_z_mezin%C3%A1rodn%C3%AD_v%C4%9Bd</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků stojí dlouhodobě v centru zájmu aktérů podílejících se v České republice na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích do-kumentů. Navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů je současný stav vzdělávacích vý-stupů dotčených žáků jen málo účinný. Školní úspěšnost těchto žáků tak mnohdy závisí především naosobnosti pedagoga, jehož výraznou roli v kontextu vzdělávání žáků potvrzují výsledky pedagogic-kých výzkumů realizovaných v této oblasti. Na rozdílnost v pedagogy aplikovaných přístupech se za-měřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou pedagogických přístupů chceme sesta-vit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům vevzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterouvnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou.

  • Název v anglickém jazyce

    Approaches of teachers and teaching assistants from the perspective of a quantitatively oriented probe

  • Popis výsledku anglicky

    The education of Roma and socially excluded Roma pupils has long been the focus of the actors involved in the Czech Republic in the preparation and creation of strategic educational documents. Despite the expectations arising from the declared goals, the current state of educational outcomes of the pupils concerned is ineffective. The school success of these pupils often depends primarily on the personality of the teacher, whose significant role in the context of pupil education is confirmed by the results of pedagogical research carried out in this area. Our research also focuses on the differences in the approaches applied by pedagogues. By theoretical and empirical analysis of pedagogical approaches, we want to compile a holistic picture of reality describing the approaches of teachers to Roma and excluded pupils in primary school education. At the same time, we place the main emphasis on pedagogical commitment, which we perceive as very important, meaningful and necessary.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání: recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference

  • ISBN

    978-80-7510-381-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    15-24

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Místo konání akce

    Opava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku