Od přístupů pedagogů k jejich angažovanosti v kontextu školní edukace romských žáků základních škol – vybrané teoretické a výzkumné problémy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F19%3AA0000164" target="_blank" >RIV/47813059:19510/19:A0000164 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801kaleja.pdf" target="_blank" >http://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801kaleja.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od přístupů pedagogů k jejich angažovanosti v kontextu školní edukace romských žáků základních škol – vybrané teoretické a výzkumné problémy
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků je v České republice dlouhodobě věnována pozornost všech aktérů podílejících se na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích dokumentů. Současný stav vzdělávacích výstupů dotčených žáků je navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů jen málo účinný. Úroveň školní úspěšnosti těchto žáků tak mnohdy závisí především na osobnosti pedagoga. Jeho výrazná role v kontextu vzdělávání žáků je opakovaně stvrzována výsledky pedagogických výzkumů realizovaných v této oblasti. Na to, jaké jsou rozdíly v pedagogy aplikovaných přístupech, se zaměřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou přístupů pedagogů chceme sestavit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům ve vzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterou vnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou.
Název v anglickém jazyce
From Approaches of Teachers to their engagement in the Context of Education of Roma Pupils in Elementary School – selected Theoretical and Research Problems.
Popis výsledku anglicky
The education of Roma and socially excluded pupils in the Czech Republic has been at the center of all actors involved in the preparation and creation of strategic educational documents for a long time. The current state of educational outcomes of mentioned pupils is only a little effective despite of the expectations of the declared goals. The level of school success of those pupils often depends mainly on the personality of the teacher. His significant role in the context of pupil education is repeatedly confirmed by the results of pedagogical research carried out in this area. Our research focuses on the differences in approaches applied by teachers. We want to compile a holistic picture of school reality describing teachers' approaches to Roma and excluded pupils in primary school education, by using theoretical and empirical analysis of teacher´s approaches. The main accent is put on teacher´s engagement, which we perceive as very important, meaningful and necessary.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
GRANT journal
ISSN
1805-062X
e-ISSN
1805-0638
Svazek periodika
08
Číslo periodika v rámci svazku
01
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
14-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—