Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Power of the Words : Discourses of Authenticity in Czech Rap Music

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F17%3A10293319" target="_blank" >RIV/00216208:11230/17:10293319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Power of the Words : Discourses of Authenticity in Czech Rap Music

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is almost two decades that hip-hop culture took roots in the Czech Republic and has grown into its distinct form. During that period rap music gained mainstream appeal and started to be recognized by Czech popular music industry. With the commercialization of Czech hip-hop and greater visibility of some artists, the discourse about who sold out to the &quot;mainstream&quot; and who still represents for the &quot;underground&quot; hip-hop became a pressing issue. This article looks at different discourses that shape the notion of &quot;authentic&quot; expression in rap music including the imperative to express one&apos;s lived experience. Using the qualitative methods of in-depth interviews with rappers, participant observation at hip-hop events and content analysis of the current music production of 10 rap artists, the main goal of the article is to look at how gender, race and class shape the notion of &quot;real&quot; hip-hop and to explore the issues of their social commentary.

  • Název v anglickém jazyce

    The Power of the Words : Discourses of Authenticity in Czech Rap Music

  • Popis výsledku anglicky

    It is almost two decades that hip-hop culture took roots in the Czech Republic and has grown into its distinct form. During that period rap music gained mainstream appeal and started to be recognized by Czech popular music industry. With the commercialization of Czech hip-hop and greater visibility of some artists, the discourse about who sold out to the &quot;mainstream&quot; and who still represents for the &quot;underground&quot; hip-hop became a pressing issue. This article looks at different discourses that shape the notion of &quot;authentic&quot; expression in rap music including the imperative to express one&apos;s lived experience. Using the qualitative methods of in-depth interviews with rappers, participant observation at hip-hop events and content analysis of the current music production of 10 rap artists, the main goal of the article is to look at how gender, race and class shape the notion of &quot;real&quot; hip-hop and to explore the issues of their social commentary.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Hip Hop at Europe’s Edge : Music, Agency, and Social Change

  • ISBN

    978-0-253-02304-9

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    267-282

  • Počet stran knihy

    311

  • Název nakladatele

    Indiana University Press

  • Místo vydání

    Bloomington

  • Kód UT WoS kapitoly