Slovník žurnalistiky : výklad pojmů a teorie oboru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F17%3A10364419" target="_blank" >RIV/00216208:11230/17:10364419 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Slovník žurnalistiky : výklad pojmů a teorie oboru
Popis výsledku v původním jazyce
Slovník žurnalistiky je výsledkem práce sedmnácti autorů, kteří působí na katedrách Institutu komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Čtenář v něm najde pojmy z oblasti tisku, rozhlasu a televize, obohacené o zajímavé příklady z praxe, citáty, ale také obrazový doprovod, který dává textu další rozměr. Slovník obsahuje rovněž podrobnější hesla z kulturní žurnalistiky a publicistiky, je tu sledován i vývoj některých pojmů, hesla související s digitalizací a internetizací médií, ale také z široké vydavatelské sféry, postihující například časopiseckou a nakladatelskou problematiku. U mnoha hesel je věcná, slovníková část doplněna o část popularizační, která nabízí pohled do historie pojmu nebo rozvíjí či jinak doplňuje vesměs strohé encyklopedické podání.
Název v anglickém jazyce
Dictionary of Journalism
Popis výsledku anglicky
"The Dictionary of Journalism" is the result of work by seventeen scholars from various departments of the Institute of Communication Studies and Journalism at the Faculty of Social Sciences, Charles University. It contains terminology from the areas of press, radio and television, enhanced by interesting examples from the scholars' practice, quotations as well as pictorial material, which lends the text a different quality. The dictionary also includes detailed entries from the fields of cultural journalism and news writing, it covers the development of some of the terms and entries related to the digitalization and internetization of the media, as well as terms from the publishing sector, including problems in the sector of magazines and publishing. In addition to factual information, many entries include popularizing sections, which offer an insight into the history of the term or develops and complements what would otherwise be an austere encyclopaedic definition.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-3752-5
Počet stran knihy
301
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—