Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Slovník žurnalistiky : výklad pojmů a teorie oboru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F17%3A10364419" target="_blank" >RIV/00216208:11230/17:10364419 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Slovník žurnalistiky : výklad pojmů a teorie oboru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Slovník žurnalistiky je výsledkem práce sedmnácti autorů, kteří působí na katedrách Institutu komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Čtenář v něm najde pojmy z oblasti tisku, rozhlasu a televize, obohacené o zajímavé příklady z praxe, citáty, ale také obrazový doprovod, který dává textu další rozměr. Slovník obsahuje rovněž podrobnější hesla z kulturní žurnalistiky a publicistiky, je tu sledován i vývoj některých pojmů, hesla související s digitalizací a internetizací médií, ale také z široké vydavatelské sféry, postihující například časopiseckou a nakladatelskou problematiku. U mnoha hesel je věcná, slovníková část doplněna o část popularizační, která nabízí pohled do historie pojmu nebo rozvíjí či jinak doplňuje vesměs strohé encyklopedické podání.

  • Název v anglickém jazyce

    Dictionary of Journalism

  • Popis výsledku anglicky

    &quot;The Dictionary of Journalism&quot; is the result of work by seventeen scholars from various departments of the Institute of Communication Studies and Journalism at the Faculty of Social Sciences, Charles University. It contains terminology from the areas of press, radio and television, enhanced by interesting examples from the scholars&apos; practice, quotations as well as pictorial material, which lends the text a different quality. The dictionary also includes detailed entries from the fields of cultural journalism and news writing, it covers the development of some of the terms and entries related to the digitalization and internetization of the media, as well as terms from the publishing sector, including problems in the sector of magazines and publishing. In addition to factual information, many entries include popularizing sections, which offer an insight into the history of the term or develops and complements what would otherwise be an austere encyclopaedic definition.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-3752-5

  • Počet stran knihy

    301

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy