Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Competence and Capability Frameworks in the Context of Learning, Self-Development and HE Pedagogy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F17%3A10382406" target="_blank" >RIV/00216208:11230/17:10382406 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-319-49625-2_6" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-319-49625-2_6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-49625-2_6" target="_blank" >10.1007/978-3-319-49625-2_6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Competence and Capability Frameworks in the Context of Learning, Self-Development and HE Pedagogy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper explores and compares digital competence (DigComp) framework, published by EU in 2013 and updated in 2016, with digital capabilities (DigCap) framework introduced within the UK higher and further education context in 2009 and updated in 2015. The similarities found between the updated versions are in the increased focus on data in the context of privacy and overall literacy, as well as in the inclusion of wellbeing into the key areas. The main difference between the digital competence and capabilities frameworks is in the DigComp&apos;s neglect of life-long learning and self-development. The paper further discusses the frameworks, their similarities and differences, through a single UK institution case study of a technology enhanced learning toolkit for HE. It then concludes by arguing for a human-centered approach to digital competence and capability frameworks, in which learning, self-development and wellbeing should play a vital role.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Competence and Capability Frameworks in the Context of Learning, Self-Development and HE Pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    The paper explores and compares digital competence (DigComp) framework, published by EU in 2013 and updated in 2016, with digital capabilities (DigCap) framework introduced within the UK higher and further education context in 2009 and updated in 2015. The similarities found between the updated versions are in the increased focus on data in the context of privacy and overall literacy, as well as in the inclusion of wellbeing into the key areas. The main difference between the digital competence and capabilities frameworks is in the DigComp&apos;s neglect of life-long learning and self-development. The paper further discusses the frameworks, their similarities and differences, through a single UK institution case study of a technology enhanced learning toolkit for HE. It then concludes by arguing for a human-centered approach to digital competence and capability frameworks, in which learning, self-development and wellbeing should play a vital role.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    E-Learning, E-Education, and Online Training : Third International Conference, eLEOT 2016

  • ISBN

    978-3-319-49624-5

  • ISSN

    1867-8211

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    46-53

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Dublin

  • Datum konání akce

    31. 8. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku