Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Competence and Capability Frameworks in Higher Education: Importance of Life-long Learning, Self-Development and Well-being

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F17%3A10382411" target="_blank" >RIV/00216208:11230/17:10382411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4108/eai.20-6-2017.152742" target="_blank" >https://doi.org/10.4108/eai.20-6-2017.152742</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4108/eai.20-6-2017.152742" target="_blank" >10.4108/eai.20-6-2017.152742</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Competence and Capability Frameworks in Higher Education: Importance of Life-long Learning, Self-Development and Well-being

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper compares the EU&apos;s 2013 and 2016 digital competence (DigComp) framework with the UK education&apos;s 2009 and 2015 digital capabilities (DigCap) framework. The similarities are in the increased focus on data within privacy/overall literacy and the inclusion of well-being. Among the differences, DigComp focuses on life-long learning whereas DigCap is more holistic. This is explained by diverse target audiences, as DigComp has to be relevant to various stakeholders across the EU, whilst DigCap serves the UK higher and further education sector. Although education is dominant within DigCap, both frameworks agree on the importance of digital skills, knowledge and attitudes to the fields of education, training and employment. The paper discusses a UK HE case study of a technology enhanced learning toolkit. It concludes by arguing for a human-centred approach to digital competence and capability frameworks, in which learning, self-development and well-being play a vital role.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Competence and Capability Frameworks in Higher Education: Importance of Life-long Learning, Self-Development and Well-being

  • Popis výsledku anglicky

    The paper compares the EU&apos;s 2013 and 2016 digital competence (DigComp) framework with the UK education&apos;s 2009 and 2015 digital capabilities (DigCap) framework. The similarities are in the increased focus on data within privacy/overall literacy and the inclusion of well-being. Among the differences, DigComp focuses on life-long learning whereas DigCap is more holistic. This is explained by diverse target audiences, as DigComp has to be relevant to various stakeholders across the EU, whilst DigCap serves the UK higher and further education sector. Although education is dominant within DigCap, both frameworks agree on the importance of digital skills, knowledge and attitudes to the fields of education, training and employment. The paper discusses a UK HE case study of a technology enhanced learning toolkit. It concludes by arguing for a human-centred approach to digital competence and capability frameworks, in which learning, self-development and well-being play a vital role.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EAI Endorsed Transactions on e-Learning

  • ISSN

    2032-9253

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    BE - Belgické království

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus