Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Planned stagnation? The economic plan vs. reality in the Czechoslovak railway sector of the 1970s and 1980s

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10374309" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10374309 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1515/revecp-2018-0004" target="_blank" >https://doi.org/10.1515/revecp-2018-0004</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/revecp-2018-0004" target="_blank" >10.1515/revecp-2018-0004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Planned stagnation? The economic plan vs. reality in the Czechoslovak railway sector of the 1970s and 1980s

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the state of the railway sector in a centrally planned economy in Czechoslovakia in the 1970s and 1980s. It compares the &quot;to-be&quot; position of the Czechoslovak state railway with the real situation in the railway sector. The Czechoslovak railway sector changed a lot during the two analysed decades - it lost its superior position to road transport and showed evident signs of stagnation, even though a big part of economy was dependent on the railway transport. The position of railway transportation had weakened within the two decades and the country lost its stage by stage initiative in modernisation of the railway sector. The railway sector lost its pre-1970s sovereignty in transport and had become more dependent on the general situation of the Czechoslovak economy. It was the reason for stagnation as a result of development of the railway sector in late socialism in Czechoslovakia.

  • Název v anglickém jazyce

    Planned stagnation? The economic plan vs. reality in the Czechoslovak railway sector of the 1970s and 1980s

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the state of the railway sector in a centrally planned economy in Czechoslovakia in the 1970s and 1980s. It compares the &quot;to-be&quot; position of the Czechoslovak state railway with the real situation in the railway sector. The Czechoslovak railway sector changed a lot during the two analysed decades - it lost its superior position to road transport and showed evident signs of stagnation, even though a big part of economy was dependent on the railway transport. The position of railway transportation had weakened within the two decades and the country lost its stage by stage initiative in modernisation of the railway sector. The railway sector lost its pre-1970s sovereignty in transport and had become more dependent on the general situation of the Czechoslovak economy. It was the reason for stagnation as a result of development of the railway sector in late socialism in Czechoslovakia.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-09404S" target="_blank" >GA15-09404S: Reálné fungování centrálně plánované ekonomiky v Československu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Národohospodářský obzor

  • ISSN

    1213-2446

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    61-76

  • Kód UT WoS článku

    000427950200004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044770410