Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj železniční dopravy v Evropě a její pozice v evropské dopravní politice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F05%3A00020044" target="_blank" >RIV/00216224:14310/05:00020044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj železniční dopravy v Evropě a její pozice v evropské dopravní politice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Doprava je velmi významným faktorem, který ovlivňuje strukturaci geografického prostoru, protože ve svém důsledku umožňuje existenci ekonomických a sociálních kontaktů mezi vzdálenými územími. Článek se zaměřuje na analýzu vývoje evropského dopravního trhu po roce 1970 s tím, že hlavní pozornost je věnována železniční dopravě. V minulých desetiletích železnice ztratila své pozice v osobní i nákladní dopravě, a to především na úkor silniční dopravy, která dokázala lépe vyjít vstříc rostoucím požadavkům klientů na rychlost a kvalitu přepravy. Příspěvek se proto snaží jednak nalézt skutečnosti, které takový vývoj dopravního trhu podmínily, zároveň však vzhledem k obecně akceptované environmentálnosti železniční dopravy zkoumá, jakým způsobem je pozice železnice vnímána ve společné evropské dopravní politice.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of railway transport in Europe and its position in European transport policy

  • Popis výsledku anglicky

    Transport is a key factor influencing the structure of geographical space because it enables the existence of economic and social contacts between distant regions. The article focuses on the analysis of the development of the European transport market after 1970 while paying special attention to railway. In the past decades, railway has lost its position in the passenger and freight transport mainly at the expense of road transport which was better at meeting clients' demand for speed and quality. Therefore the article tries to find conditions which resulted in the above mentioned development. Since railway is widely considered to be environmentally friendly, the article also looks at the way this issue is treated within the common European transport policy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F04%2F2128" target="_blank" >GA402/04/2128: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Národohospodářský obzor

  • ISSN

    1213-2446

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    V

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    92-104

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus