Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Politicising platform, or another campaign tool: Locality-related differences in the perception of facebook's role in pre-election period

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10377946" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10377946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.15847/obsOBS1232018915" target="_blank" >https://doi.org/10.15847/obsOBS1232018915</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15847/obsOBS1232018915" target="_blank" >10.15847/obsOBS1232018915</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Politicising platform, or another campaign tool: Locality-related differences in the perception of facebook's role in pre-election period

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, Facebook has become a regular part of political campaigning and as such a subject of an extensive research. Yet relatively few studies have focused on audience perspective and the perception of Facebook in campaigns. The aim of this explorative study is to contribute to this area; it compares perceptions of Facebook&apos;s role in a campaign held before communal elections in two localities in the Czech Republic. Based on qualitative data from diary research and semi-structured interviews, it discusses the role of communication context (especially the character and diversity of local information channels) in the perceived position and influence of Facebook in the pre-election period. The results show that both Facebook&apos;s role and influence can be understood quite differently, depending on the character of communication platforms used in the campaign. The study also analyses people&apos;s expectations of the social media site, which in turn may lead to certain disillusionment as to the character (especially interactivity) of the campaign and, consequently, politics in general.

  • Název v anglickém jazyce

    Politicising platform, or another campaign tool: Locality-related differences in the perception of facebook's role in pre-election period

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, Facebook has become a regular part of political campaigning and as such a subject of an extensive research. Yet relatively few studies have focused on audience perspective and the perception of Facebook in campaigns. The aim of this explorative study is to contribute to this area; it compares perceptions of Facebook&apos;s role in a campaign held before communal elections in two localities in the Czech Republic. Based on qualitative data from diary research and semi-structured interviews, it discusses the role of communication context (especially the character and diversity of local information channels) in the perceived position and influence of Facebook in the pre-election period. The results show that both Facebook&apos;s role and influence can be understood quite differently, depending on the character of communication platforms used in the campaign. The study also analyses people&apos;s expectations of the social media site, which in turn may lead to certain disillusionment as to the character (especially interactivity) of the campaign and, consequently, politics in general.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Observatorio

  • ISSN

    1646-5954

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PT - Portugalská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85052137280