Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adorno and Habermas: From Secularism to Post-Secularim?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10383197" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10383197 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.axiapublishers.com/ojs/index.php/labyrinth/article/view/122/88" target="_blank" >http://www.axiapublishers.com/ojs/index.php/labyrinth/article/view/122/88</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Adorno und Habermas im Vergleich: Vom Säkularismus zum Postsäkularismus?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Habermas macht Adornos &quot;religiösen&quot;Säkularismus zu einem postsäkularen Säkularismus. Ein anderer Weg von Adornos aporetischen &quot;religiösen&quot;Säkularismus zum Postsäkularismus hin wäre, die säkularistische Teilung zwischen Religion und Nicht-Religion zu verlassen, und das Bewusstsein davon, was unentbehrlich ist -und ihre er-kenntnistheoretische Grundlage -, zu bewahren. Auf diese Weise würde man in den breiten postsäkularen Raum vorstoßen, der nicht mehr auf dem säkularistischen Kern beruht

  • Název v anglickém jazyce

    Adorno and Habermas: From Secularism to Post-Secularim?

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyses the &apos;post-secular turn&apos; in critical theory by comparing Jürgen Habermas&apos; late philosophy with the philosophy of his predecessor Theodor W. Adorno. It poses the question to what extent can Habermas be seen as a post-secular theorist when setting his work against that of Adorno? Following Birgitte Schepelern Johansen, the author develop a concept of post-secularism as a move beyond the strict division between religion and non-religion, and apply the concept to the work of the two critical theorists in question. Finally, Adorno&apos;s work is identified as a &apos;religious secularism&apos; and Habermas&apos; work as a &apos;post-secular secularism&apos;. Thus, the author points out the ambivalence, which the alleged &apos;post-secular turn&apos; breeds, and suggest a reconsideration of the religious motives discovered in Adorno&apos;s work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Labyrinth

  • ISSN

    2410-4817

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    138-163

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus