Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Street Magazines as Communicative Spaces of Inclusion and Solidarity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10399700" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10399700 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Street Magazines as Communicative Spaces of Inclusion and Solidarity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The street press constitutes a special type of (alternative) media, involving homeless and poor people in their circulation and content production. This chapter, examining the two currently active street magazines in Sweden, Situation Sthlm and Faktum, and building on the work of scholars on alternative and community media, investigates how they create spaces of participation and inclusion for their vendors, in relation to their organisation and content production, but also what the challenges and the limits of such and endeavor are. Through the consistent coverage of issues of homelessness, poverty and social inclusion, the two Swedish street papers act as advocates of social issues, often from the perspective of the people who personally experience their outcomes: the homeless, the unemployed, the socially excluded. While the two media organisations do not foster maximalist modes of participation for these groups, their role in offering opportunities for employment, empowerment, and visibility to such societal groups that remain largely voiceless and invisible, highlights their special role and societal relevance.

  • Název v anglickém jazyce

    Street Magazines as Communicative Spaces of Inclusion and Solidarity

  • Popis výsledku anglicky

    The street press constitutes a special type of (alternative) media, involving homeless and poor people in their circulation and content production. This chapter, examining the two currently active street magazines in Sweden, Situation Sthlm and Faktum, and building on the work of scholars on alternative and community media, investigates how they create spaces of participation and inclusion for their vendors, in relation to their organisation and content production, but also what the challenges and the limits of such and endeavor are. Through the consistent coverage of issues of homelessness, poverty and social inclusion, the two Swedish street papers act as advocates of social issues, often from the perspective of the people who personally experience their outcomes: the homeless, the unemployed, the socially excluded. While the two media organisations do not foster maximalist modes of participation for these groups, their role in offering opportunities for employment, empowerment, and visibility to such societal groups that remain largely voiceless and invisible, highlights their special role and societal relevance.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Respublika! : Experiments in the Performance of Participation and Democracy

  • ISBN

    978-9963-9695-8-6

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    116-121

  • Počet stran knihy

    361

  • Název nakladatele

    NeMe

  • Místo vydání

    Limassol

  • Kód UT WoS kapitoly