Escaping the rough life of the street : Roofless people and mobile social media
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F24%3A00135507" target="_blank" >RIV/00216224:14230/24:00135507 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/20501579241232035" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/20501579241232035</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/20501579241232035" target="_blank" >10.1177/20501579241232035</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Escaping the rough life of the street : Roofless people and mobile social media
Popis výsledku v původním jazyce
Roofless people are among the most vulnerable, marginalized, and silenced societal groups. However, access to social media through mobile devices may provide opportunities for battling their stigmatization, social exclusion, low self-esteem, and self-acceptance. This study aims to explore how people who are experiencing rooflessness use and represent themselves on social media. This qualitative study, using thematic analysis of 16 in-depth interviews, reveals that roofless people may use social media to increase their social capital, advocate for other homeless people, and, most importantly, escape or reconstruct the reality of life on the street through continuous online social interaction and revalidation of oneself.
Název v anglickém jazyce
Escaping the rough life of the street : Roofless people and mobile social media
Popis výsledku anglicky
Roofless people are among the most vulnerable, marginalized, and silenced societal groups. However, access to social media through mobile devices may provide opportunities for battling their stigmatization, social exclusion, low self-esteem, and self-acceptance. This study aims to explore how people who are experiencing rooflessness use and represent themselves on social media. This qualitative study, using thematic analysis of 16 in-depth interviews, reveals that roofless people may use social media to increase their social capital, advocate for other homeless people, and, most importantly, escape or reconstruct the reality of life on the street through continuous online social interaction and revalidation of oneself.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mobile Media & Communication
ISSN
2050-1579
e-ISSN
2050-1587
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
257-273
Kód UT WoS článku
001159558600001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85184694229