Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Escaping the rough life of the street : Roofless people and mobile social media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F24%3A00135507" target="_blank" >RIV/00216224:14230/24:00135507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/20501579241232035" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/20501579241232035</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/20501579241232035" target="_blank" >10.1177/20501579241232035</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Escaping the rough life of the street : Roofless people and mobile social media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Roofless people are among the most vulnerable, marginalized, and silenced societal groups. However, access to social media through mobile devices may provide opportunities for battling their stigmatization, social exclusion, low self-esteem, and self-acceptance. This study aims to explore how people who are experiencing rooflessness use and represent themselves on social media. This qualitative study, using thematic analysis of 16 in-depth interviews, reveals that roofless people may use social media to increase their social capital, advocate for other homeless people, and, most importantly, escape or reconstruct the reality of life on the street through continuous online social interaction and revalidation of oneself.

  • Název v anglickém jazyce

    Escaping the rough life of the street : Roofless people and mobile social media

  • Popis výsledku anglicky

    Roofless people are among the most vulnerable, marginalized, and silenced societal groups. However, access to social media through mobile devices may provide opportunities for battling their stigmatization, social exclusion, low self-esteem, and self-acceptance. This study aims to explore how people who are experiencing rooflessness use and represent themselves on social media. This qualitative study, using thematic analysis of 16 in-depth interviews, reveals that roofless people may use social media to increase their social capital, advocate for other homeless people, and, most importantly, escape or reconstruct the reality of life on the street through continuous online social interaction and revalidation of oneself.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mobile Media & Communication

  • ISSN

    2050-1579

  • e-ISSN

    2050-1587

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    257-273

  • Kód UT WoS článku

    001159558600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85184694229