Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Likes and Shares: A Comparison of Social Media Marketing Strategies Between Manpower US and Manpower Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43926646" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43926646 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Likes and Shares: A Comparison of Social Media Marketing Strategies Between Manpower US and Manpower Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As more people have started using social networking to reach each other, businesses have joined the movement to reach consumers and potential employees using the same tool. The aim of the case study is to map and analyze marketing communication of the company Manpower with the focus on social media use. Manpower focuses on providing companies with innovative workforce solutions that help them gain competitive advantage. An important aspect of their business is connecting business clients with potentialemployees. Most people are connecting through social media; therefore, Manpower has adopted social media as an important marketing tool for finding suitable employees. This study deals with the use of marketing communication and social media for recruiting suitable employees and the differences in marketing campaigns between the Czech Republic and the United States.

  • Název v anglickém jazyce

    Likes and Shares: A Comparison of Social Media Marketing Strategies Between Manpower US and Manpower Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    As more people have started using social networking to reach each other, businesses have joined the movement to reach consumers and potential employees using the same tool. The aim of the case study is to map and analyze marketing communication of the company Manpower with the focus on social media use. Manpower focuses on providing companies with innovative workforce solutions that help them gain competitive advantage. An important aspect of their business is connecting business clients with potentialemployees. Most people are connecting through social media; therefore, Manpower has adopted social media as an important marketing tool for finding suitable employees. This study deals with the use of marketing communication and social media for recruiting suitable employees and the differences in marketing campaigns between the Czech Republic and the United States.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation Management and Sustainable Economic Competitive Advantage: From Regional Development to Global Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    110-116

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Madrid, Spain

  • Datum konání akce

    11. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000366872700011