Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10428741" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10428741 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-05722-0_16" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-05722-0_16</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-05722-0_16" target="_blank" >10.1007/978-3-030-05722-0_16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Doležalová addresses the question of how the concept of history education has developed in the Czech Republic and what form the struggles surrounding the shaping of this concept have taken. The greatest controversies connected to history education were related to the newly defined interpretative frameworks and understanding of events which had previously been subject to Marxist-Leninist clichés. The national debate has centred on three main issues: conflicts over the place history should have within the education system, conflicts over textbooks and conflicts over the content of history education. Doležalová demonstrates that, while neither teaching methods nor the contents of classes have changed and that the events of 1989 did not bring about a paradigm shift, history education is still being contested.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Doležalová addresses the question of how the concept of history education has developed in the Czech Republic and what form the struggles surrounding the shaping of this concept have taken. The greatest controversies connected to history education were related to the newly defined interpretative frameworks and understanding of events which had previously been subject to Marxist-Leninist clichés. The national debate has centred on three main issues: conflicts over the place history should have within the education system, conflicts over textbooks and conflicts over the content of history education. Doležalová demonstrates that, while neither teaching methods nor the contents of classes have changed and that the events of 1989 did not bring about a paradigm shift, history education is still being contested.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTC18076" target="_blank" >LTC18076: Za železnou oponou</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Palgrave Handbook of Conflict and History Education in the Post-Cold War Era

  • ISBN

    978-3-030-05721-3

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    221-232

  • Počet stran knihy

    778

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly