Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Policy Outcomes and Effects in Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F20%3A10415093" target="_blank" >RIV/00216208:11230/20:10415093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_139-1" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_139-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_139-1" target="_blank" >10.1007/978-94-017-9553-1_139-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Policy Outcomes and Effects in Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evaluation of the outcomes and effects attributable to policy-making processes and their resulting policies has long been part and parcel of higher education practice and scholarship. Aiming to deconstruct the complexity of policy outcome assessment in the area of higher education, this chapter opens with a clarifica tion of major terms and contexts relevant to the problematic. Terminological clarification is followed by presentation of major conceptual pre mises and the methodological challenges associated with the evaluation of impacts. Three challenges - causality, isolation of net effects, and utility in complex environments - are discussed in some detail, leading into a concluding outline of an agenda for future research.

  • Název v anglickém jazyce

    Policy Outcomes and Effects in Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    Evaluation of the outcomes and effects attributable to policy-making processes and their resulting policies has long been part and parcel of higher education practice and scholarship. Aiming to deconstruct the complexity of policy outcome assessment in the area of higher education, this chapter opens with a clarifica tion of major terms and contexts relevant to the problematic. Terminological clarification is followed by presentation of major conceptual pre mises and the methodological challenges associated with the evaluation of impacts. Three challenges - causality, isolation of net effects, and utility in complex environments - are discussed in some detail, leading into a concluding outline of an agenda for future research.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions

  • ISBN

    978-94-017-8904-2

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2271-2277

  • Počet stran knihy

    2767

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Dordrecht

  • Kód UT WoS kapitoly