Policy Outcomes and Effects in Higher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F20%3A10415093" target="_blank" >RIV/00216208:11230/20:10415093 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_139-1" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_139-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_139-1" target="_blank" >10.1007/978-94-017-9553-1_139-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Policy Outcomes and Effects in Higher Education
Popis výsledku v původním jazyce
Evaluation of the outcomes and effects attributable to policy-making processes and their resulting policies has long been part and parcel of higher education practice and scholarship. Aiming to deconstruct the complexity of policy outcome assessment in the area of higher education, this chapter opens with a clarifica tion of major terms and contexts relevant to the problematic. Terminological clarification is followed by presentation of major conceptual pre mises and the methodological challenges associated with the evaluation of impacts. Three challenges - causality, isolation of net effects, and utility in complex environments - are discussed in some detail, leading into a concluding outline of an agenda for future research.
Název v anglickém jazyce
Policy Outcomes and Effects in Higher Education
Popis výsledku anglicky
Evaluation of the outcomes and effects attributable to policy-making processes and their resulting policies has long been part and parcel of higher education practice and scholarship. Aiming to deconstruct the complexity of policy outcome assessment in the area of higher education, this chapter opens with a clarifica tion of major terms and contexts relevant to the problematic. Terminological clarification is followed by presentation of major conceptual pre mises and the methodological challenges associated with the evaluation of impacts. Three challenges - causality, isolation of net effects, and utility in complex environments - are discussed in some detail, leading into a concluding outline of an agenda for future research.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions
ISBN
978-94-017-8904-2
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2271-2277
Počet stran knihy
2767
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Dordrecht
Kód UT WoS kapitoly
—