Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transforming Higher Education: Psychological and Sociological Perspective (the use of artificial intelligence)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F24%3AA2502NQ7" target="_blank" >RIV/61988987:17250/24:A2502NQ7 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/1253" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/1253</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.53349/resource.2024.is1.a1253" target="_blank" >10.53349/resource.2024.is1.a1253</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transforming Higher Education: Psychological and Sociological Perspective (the use of artificial intelligence)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper aims to analyse the growing importance of artificial intelligence (AI) in higher education and its impact on students from a psychological and sociological perspective. With the growth of technological tools and data analytics in education, AI offers new opportunities for personalising instruction and improving student outcomes. From a psychological perspective, relevant topics include how AI affects students' motivation, self-control, and learning strategies. The sociological perspective focuses on the transformation of social interactions between students and educators and on the limits of accessibility to higher education through digitalisation. The ethical and social challenges associated with using AI in education and its potential impact on access to higher education inequalities are also discussed. The article seeks to contribute to a deeper understanding of the transformation of higher education and highlight the need for a multidisciplinary approach to this complex topic.

  • Název v anglickém jazyce

    Transforming Higher Education: Psychological and Sociological Perspective (the use of artificial intelligence)

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper aims to analyse the growing importance of artificial intelligence (AI) in higher education and its impact on students from a psychological and sociological perspective. With the growth of technological tools and data analytics in education, AI offers new opportunities for personalising instruction and improving student outcomes. From a psychological perspective, relevant topics include how AI affects students' motivation, self-control, and learning strategies. The sociological perspective focuses on the transformation of social interactions between students and educators and on the limits of accessibility to higher education through digitalisation. The ethical and social challenges associated with using AI in education and its potential impact on access to higher education inequalities are also discussed. The article seeks to contribute to a deeper understanding of the transformation of higher education and highlight the need for a multidisciplinary approach to this complex topic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&E source

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    s1

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    176-181

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus