Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Policy formulation redesigned: A new understanding of policy design and its implications for instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F20%3A10416358" target="_blank" >RIV/00216208:11230/20:10416358 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vu25Qt9F2b" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vu25Qt9F2b</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0144739420901729" target="_blank" >10.1177/0144739420901729</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Policy formulation redesigned: A new understanding of policy design and its implications for instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite the fact that our knowledge on how policies are designed has substantially improved during the last two decades, prescriptive literature on policy formulation remains largely disconnected from these new findings. The article examines five major assumptions upon which policy formulation is still predominantly based: (a) there is one way policies are and should be formulated; (b) effective formulation of policies is more about the right application of methods than of the substance of a policy domain; (c) policy formulation is about choosing from mutually exclusive alternatives; (d) problem definition has priority over problem solution; (e) there is a clear distinction between policy formulation, adoption and implementation. This article shows why these assumptions are outdated and that they lead to many practical problems in the teaching of policy analysis. It is argued that policy formulation guidelines and training in policy formulation should be based on current policy design scholarship that stresses, for instance, the importance of local knowledge, deep understanding of actors&apos; perspectives and the need to formulate policy packages. The article concludes with preliminary recommendations on how to move forward, illustrated with concrete examples from practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Policy formulation redesigned: A new understanding of policy design and its implications for instruction

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the fact that our knowledge on how policies are designed has substantially improved during the last two decades, prescriptive literature on policy formulation remains largely disconnected from these new findings. The article examines five major assumptions upon which policy formulation is still predominantly based: (a) there is one way policies are and should be formulated; (b) effective formulation of policies is more about the right application of methods than of the substance of a policy domain; (c) policy formulation is about choosing from mutually exclusive alternatives; (d) problem definition has priority over problem solution; (e) there is a clear distinction between policy formulation, adoption and implementation. This article shows why these assumptions are outdated and that they lead to many practical problems in the teaching of policy analysis. It is argued that policy formulation guidelines and training in policy formulation should be based on current policy design scholarship that stresses, for instance, the importance of local knowledge, deep understanding of actors&apos; perspectives and the need to formulate policy packages. The article concludes with preliminary recommendations on how to move forward, illustrated with concrete examples from practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-02986S" target="_blank" >GA19-02986S: Individuální a kontextuální prediktory postojů k nástrojům veřejných politik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teaching Public Administration

  • ISSN

    0144-7394

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    213-232

  • Kód UT WoS článku

    000510411100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85078896977