Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of social innovations in building the nonprofit sustainability: New approaches to marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F20%3A10425870" target="_blank" >RIV/00216208:11230/20:10425870 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of social innovations in building the nonprofit sustainability: New approaches to marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In providing public services, nonprofits need to prove to their sponsors and donors (both private and public) that they can deliver the services and make social impact with greater efficiency and effectiveness than other providers. This might be one of the incentives to introduce social innovations into their activities. In this paper we investigate the individual cases of the co-creation type of social innovations and the way they help contribute to the sustainability of the organizations and their marketing strategies. The methodological approach is based on qualitative research: case studies and structured interviews with key stakeholders on the co-creation process in selected region of Slovakia. One of the main findings suggests that improved marketing was not a goal of the initiatives but a &quot;by-product&quot; of a social innovation in the co-creation process. In analysed cases, the co-creation has led to increased accountability and trustworthiness of non-profit organizations and helped their visibility and their ability to fulfil their missions.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of social innovations in building the nonprofit sustainability: New approaches to marketing

  • Popis výsledku anglicky

    In providing public services, nonprofits need to prove to their sponsors and donors (both private and public) that they can deliver the services and make social impact with greater efficiency and effectiveness than other providers. This might be one of the incentives to introduce social innovations into their activities. In this paper we investigate the individual cases of the co-creation type of social innovations and the way they help contribute to the sustainability of the organizations and their marketing strategies. The methodological approach is based on qualitative research: case studies and structured interviews with key stakeholders on the co-creation process in selected region of Slovakia. One of the main findings suggests that improved marketing was not a goal of the initiatives but a &quot;by-product&quot; of a social innovation in the co-creation process. In analysed cases, the co-creation has led to increased accountability and trustworthiness of non-profit organizations and helped their visibility and their ability to fulfil their missions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Management of Non-profit Organizations in Cross-border Comparison 2020

  • ISBN

    978-3-86367-063-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    101-115

  • Název nakladatele

    Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling

  • Místo vydání

    Chemnitz

  • Místo konání akce

    Plzeň (online)

  • Datum konání akce

    20. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku