Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Forecasting tourist arrivals: Google Trends meets mixed-frequency data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10398967" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10398967 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31120/21:00054383

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4T2bq00Q0h" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4T2bq00Q0h</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1354816619879584" target="_blank" >10.1177/1354816619879584</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Forecasting tourist arrivals: Google Trends meets mixed-frequency data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    n this article, we examine the usefulness of Google Trends data in predicting monthly tourist arrivals and overnight stays in Prague during the period between January 2010 and December 2016. We offer two contributions. First, we analyze whether Google Trends provides significant forecasting improvements over models without search data. Second, we assess whether a high-frequency variable (weekly Google Trends) is more useful for accurate forecasting than a low-frequency variable (monthly tourist arrivals) using mixed-data sampling (MIDAS). Our results suggest the potential of Google Trends to offer more accurate predictions in the context of tourism: we find that Google Trends information, both 2 months and 1 week ahead of arrivals, is useful for predicting the actual number of tourist arrivals. The MIDAS forecasting model employing weekly Google Trends data outperforms models using monthly Google Trends data and models without Google Trends data.

  • Název v anglickém jazyce

    Forecasting tourist arrivals: Google Trends meets mixed-frequency data

  • Popis výsledku anglicky

    n this article, we examine the usefulness of Google Trends data in predicting monthly tourist arrivals and overnight stays in Prague during the period between January 2010 and December 2016. We offer two contributions. First, we analyze whether Google Trends provides significant forecasting improvements over models without search data. Second, we assess whether a high-frequency variable (weekly Google Trends) is more useful for accurate forecasting than a low-frequency variable (monthly tourist arrivals) using mixed-data sampling (MIDAS). Our results suggest the potential of Google Trends to offer more accurate predictions in the context of tourism: we find that Google Trends information, both 2 months and 1 week ahead of arrivals, is useful for predicting the actual number of tourist arrivals. The MIDAS forecasting model employing weekly Google Trends data outperforms models using monthly Google Trends data and models without Google Trends data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GX19-26812X" target="_blank" >GX19-26812X: Excelence v ekonomickém výzkumu energetické efektivity a modelování dopadů - FE3M</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tourism Economics

  • ISSN

    1354-8166

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    129-148

  • Kód UT WoS článku

    000490106000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074075455