Forecasting tourist arrivals: Google Trends meets mixed-frequency data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10398967" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10398967 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31120/21:00054383
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4T2bq00Q0h" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4T2bq00Q0h</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1354816619879584" target="_blank" >10.1177/1354816619879584</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Forecasting tourist arrivals: Google Trends meets mixed-frequency data
Popis výsledku v původním jazyce
n this article, we examine the usefulness of Google Trends data in predicting monthly tourist arrivals and overnight stays in Prague during the period between January 2010 and December 2016. We offer two contributions. First, we analyze whether Google Trends provides significant forecasting improvements over models without search data. Second, we assess whether a high-frequency variable (weekly Google Trends) is more useful for accurate forecasting than a low-frequency variable (monthly tourist arrivals) using mixed-data sampling (MIDAS). Our results suggest the potential of Google Trends to offer more accurate predictions in the context of tourism: we find that Google Trends information, both 2 months and 1 week ahead of arrivals, is useful for predicting the actual number of tourist arrivals. The MIDAS forecasting model employing weekly Google Trends data outperforms models using monthly Google Trends data and models without Google Trends data.
Název v anglickém jazyce
Forecasting tourist arrivals: Google Trends meets mixed-frequency data
Popis výsledku anglicky
n this article, we examine the usefulness of Google Trends data in predicting monthly tourist arrivals and overnight stays in Prague during the period between January 2010 and December 2016. We offer two contributions. First, we analyze whether Google Trends provides significant forecasting improvements over models without search data. Second, we assess whether a high-frequency variable (weekly Google Trends) is more useful for accurate forecasting than a low-frequency variable (monthly tourist arrivals) using mixed-data sampling (MIDAS). Our results suggest the potential of Google Trends to offer more accurate predictions in the context of tourism: we find that Google Trends information, both 2 months and 1 week ahead of arrivals, is useful for predicting the actual number of tourist arrivals. The MIDAS forecasting model employing weekly Google Trends data outperforms models using monthly Google Trends data and models without Google Trends data.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GX19-26812X" target="_blank" >GX19-26812X: Excelence v ekonomickém výzkumu energetické efektivity a modelování dopadů - FE3M</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tourism Economics
ISSN
1354-8166
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
129-148
Kód UT WoS článku
000490106000001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85074075455