Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Google Trends in International Tourism: A Case Study of the Czech and Slovak Republics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F21%3AA0000274" target="_blank" >RIV/47813059:19520/21:A0000274 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://academica.turistica.si/index.php/AT-TIJ/index" target="_blank" >http://academica.turistica.si/index.php/AT-TIJ/index</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26493/2335-4194.14.205-216" target="_blank" >10.26493/2335-4194.14.205-216</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Google Trends in International Tourism: A Case Study of the Czech and Slovak Republics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with using Google Trends in International Tourism. The attention will be focused on analysing the behaviour of Czech and Slovak tourists travelling to seaside resorts between the years 2010–2019. This paper aims to determine whether there is a connection between the data from the official statistics where Czech and Slovak tourists went and what they were searching on Google Search. The authors also compare the Google Trends analysis with the statistical data for Czech and Slo- vak tourists travelling to seaside resorts. The paper uses the data from 2010 related to the popularity of Czech and Slovak destinations; the data from 2019 to Decem- ber is not available yet. This paper will also provide detailed statistical reports using the Spearman’s rank correlation coefficient. It is very important to mention that this article focuses only on the Google Trends analysis for the travelling category. Des- tination selection is a complex process that is influenced by many factors. Google Trends is a useful tool for a prediction about travelling to seaside resorts, but that does not always accurately reflect the popularity of a destination compared to statis- tics.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Google Trends in International Tourism: A Case Study of the Czech and Slovak Republics

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with using Google Trends in International Tourism. The attention will be focused on analysing the behaviour of Czech and Slovak tourists travelling to seaside resorts between the years 2010–2019. This paper aims to determine whether there is a connection between the data from the official statistics where Czech and Slovak tourists went and what they were searching on Google Search. The authors also compare the Google Trends analysis with the statistical data for Czech and Slo- vak tourists travelling to seaside resorts. The paper uses the data from 2010 related to the popularity of Czech and Slovak destinations; the data from 2019 to Decem- ber is not available yet. This paper will also provide detailed statistical reports using the Spearman’s rank correlation coefficient. It is very important to mention that this article focuses only on the Google Trends analysis for the travelling category. Des- tination selection is a complex process that is influenced by many factors. Google Trends is a useful tool for a prediction about travelling to seaside resorts, but that does not always accurately reflect the popularity of a destination compared to statis- tics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Academica Turistica - Tourism and Innovation Journal

  • ISSN

    2335-4194

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    205-216

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus