Destination management organisations´ marketing approach to overcrowded tourist destinations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F21%3A43904094" target="_blank" >RIV/60076658:12510/21:43904094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/67" target="_blank" >http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/67</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Destination management organisations´ marketing approach to overcrowded tourist destinations
Popis výsledku v původním jazyce
Ever more tourist destinations suffer from so called overtourism: the overcrowding of spaces by tourists. This phenomenon does not only affect popular foreign cities and resorts but also has an impact on smaller, regional destinations. This work studies the options of regulating overtourism through marketing efforts of such destinations through the examination of current marketing practice and its results in destinations Český Krumlov (CZ) and Morbihan (FR). Moreover, this work must reflect current situation in the field of international travel and tourism and its impact in the destinations as a result of the global Covid-19 pandemic.
Název v anglickém jazyce
Destination management organisations´ marketing approach to overcrowded tourist destinations
Popis výsledku anglicky
Ever more tourist destinations suffer from so called overtourism: the overcrowding of spaces by tourists. This phenomenon does not only affect popular foreign cities and resorts but also has an impact on smaller, regional destinations. This work studies the options of regulating overtourism through marketing efforts of such destinations through the examination of current marketing practice and its results in destinations Český Krumlov (CZ) and Morbihan (FR). Moreover, this work must reflect current situation in the field of international travel and tourism and its impact in the destinations as a result of the global Covid-19 pandemic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cirkulární ekonomika a další vybrané aktuální aspekty ekonomie II. Sborník vybraných příspěvků studentů Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7394-862-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
166-172
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
15. 4. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—