Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What is the image of refugees in Central European media?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10415804" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10415804 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/21:10415804

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7BJUnAswvV" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7BJUnAswvV</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1367549420951576" target="_blank" >10.1177/1367549420951576</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What is the image of refugees in Central European media?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Of late, the national and the international politics of Central Europe have been preoccupied with the issue of migration, an issue labelled &apos;the refugee crisis&apos; by the media. This article examines whether the strong anti-immigrant rhetoric which has become common in the countries of the Visegrad Group (CZ, SK, PL, HU) can also be found in the photographs of refugees produced and circulated by their most popular online media. The systematically designed mixed-method visual analysis, which is applied to pictures from a 1-year period between April 2015 and April 2016, reveals a set of repeatedly displayed visual figures such as a young female victim, children imprisoned behind a fence or a silent mass of bodies. The research shows that these figures are not only common to all the Visegrad countries, but they also significantly correspond to the transnational image of refugees. The text deconstructs a three-part story of the &apos;refugee crisis&apos; and how it was told by Central European online media. It emphasises the stereotypical gender construction of the figures of refugees, links the visual analysis to several theories of the photography of suffering and, finally, provides a description of how a collective symbolic imagination of refugees operates through media in the Central European region.

  • Název v anglickém jazyce

    What is the image of refugees in Central European media?

  • Popis výsledku anglicky

    Of late, the national and the international politics of Central Europe have been preoccupied with the issue of migration, an issue labelled &apos;the refugee crisis&apos; by the media. This article examines whether the strong anti-immigrant rhetoric which has become common in the countries of the Visegrad Group (CZ, SK, PL, HU) can also be found in the photographs of refugees produced and circulated by their most popular online media. The systematically designed mixed-method visual analysis, which is applied to pictures from a 1-year period between April 2015 and April 2016, reveals a set of repeatedly displayed visual figures such as a young female victim, children imprisoned behind a fence or a silent mass of bodies. The research shows that these figures are not only common to all the Visegrad countries, but they also significantly correspond to the transnational image of refugees. The text deconstructs a three-part story of the &apos;refugee crisis&apos; and how it was told by Central European online media. It emphasises the stereotypical gender construction of the figures of refugees, links the visual analysis to several theories of the photography of suffering and, finally, provides a description of how a collective symbolic imagination of refugees operates through media in the Central European region.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Cultural Studies

  • ISSN

    1367-5494

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    240-258

  • Kód UT WoS článku

    000570629900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85091091796