Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mapping Methods of Research on Consumer Engagement with Brands on Social Media: A Literature Review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10418680" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10418680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kPJCwgghBW" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kPJCwgghBW</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/2059799120985384" target="_blank" >10.1177/2059799120985384</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mapping Methods of Research on Consumer Engagement with Brands on Social Media: A Literature Review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Consumer-brand engagement on social media is a widely studied research topic with high relevance for marketing practitioners. However, the discipline is affected by a conceptual divergence and limited understanding of applicable research methods. The purpose of this article is to review the extant empirical research in the marketing literature that investigates consumer engagement with brands on social media, provide an overview of the research methods employed, and suggest implications for future research. Through systematic review of 66 published studies this paper aims to explore what methods are used to empirically investigate consumer engagement with brands on social media and asks how these methods have evolved over time. The study categorises the current research and demonstrates the evolution of research methods and themes from 2011 until 2019. This literature review revealed three observations: a) low methods&apos; diversity, b) dominant reliance on visible social media metrics and c) negative aspects of consumer-brand engagement as an emerging theme. The insights developed and the observed trends can be helpful in shaping future research and practice in the field of consumer-brand engagement.

  • Název v anglickém jazyce

    Mapping Methods of Research on Consumer Engagement with Brands on Social Media: A Literature Review

  • Popis výsledku anglicky

    Consumer-brand engagement on social media is a widely studied research topic with high relevance for marketing practitioners. However, the discipline is affected by a conceptual divergence and limited understanding of applicable research methods. The purpose of this article is to review the extant empirical research in the marketing literature that investigates consumer engagement with brands on social media, provide an overview of the research methods employed, and suggest implications for future research. Through systematic review of 66 published studies this paper aims to explore what methods are used to empirically investigate consumer engagement with brands on social media and asks how these methods have evolved over time. The study categorises the current research and demonstrates the evolution of research methods and themes from 2011 until 2019. This literature review revealed three observations: a) low methods&apos; diversity, b) dominant reliance on visible social media metrics and c) negative aspects of consumer-brand engagement as an emerging theme. The insights developed and the observed trends can be helpful in shaping future research and practice in the field of consumer-brand engagement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Methodological Innovations [online]

  • ISSN

    2059-7991

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    1-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85106279493