Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Czech Republic's Transport Sector: National and European Paths

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10433336" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10433336 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=UFDS0P0iUf" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=UFDS0P0iUf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.35998/oe-2021-0045" target="_blank" >10.35998/oe-2021-0045</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Tschechiens Verkehrssektor: Nationale und europäische Wege

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In Tschechien hat der Individualverkehr in den vergangenen 30 Jahren massiv zugenommen. Zur Individualisierung im Personenverkehr kam eine Flexibilisierung des Gütertransports. Dieser wurde auch infolge des industriellen Strukturwandels von der Schiene auf die Straße verlegt. Beides führte zur Überlastung der Straßen und zur Verschlechterung der Lebensqualität in den Städten und an den Fernstraßen. Der Staat reagierte mit dem Ausbau des Straßennetzes, für den vor allem EU-Gelder eingesetzt wurden. Einen Einbruch erlebte der Schienenverkehr. Erst seit einer Bahnreform Anfang der 2000er Jahre wachsen die Fahrgastzahlen wieder. Die Bahn ist leistungsfähig. Auch im Güterverkehr ist trotz der massiven Zunahme des LKW-Verkehrs der Anteil der Schiene im europäischen Vergleich mit gut einem Viertel hoch. Fast keine Rolle spielt bislang der Transport auf dem Wasser. In der Luftfahrt führten Billigflüge zu Touristendestinationen zu einem starken Zuwachs, bevor die Sars-CoV-2-Pandemie die Passagierzahlen einbrechen ließ. Eine ökologische Trendwende zeichnet sich jedoch nicht ab.

  • Název v anglickém jazyce

    The Czech Republic's Transport Sector: National and European Paths

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, the use of individual transportation has increased massively over the past 30 years. This has been accompanied by a greater flexibility in cargo transport. As a result of structural changes in industry, cargo also moved from rail to road. Both of these shifts led to congestion on the roads and a deterioration of living standards in cities and along highways. The state reacted by expanding the network of roads, for which it primarily used EU funds. Rail traffic slumped. Only since a rail reform in the early 2000s have passenger numbers begun to grow again. The railway is efficient. Despite the massive increase in truck traffic, rail&apos;s share of cargo traffic is up by a good quarter when compared with the rest of Europe. Transportation by water has played almost no role so far. In aviation, the strong growth that arose due to cheap flights to tourist destinations has slumped as a result of the Sars-CoV-2 pandemic. There is no sign of an ecological about-face in this trend.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_026%2F0008430" target="_blank" >EF16_026/0008430: Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Osteuropa

  • ISSN

    0030-6428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4-6

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    345-372

  • Kód UT WoS článku

    000711095200023

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85117235390