Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of measurements of the rail transport impact on the rock environment using a classical seismic sensor and fiber-optic interferometric sensor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F18%3A10240758" target="_blank" >RIV/61989100:27120/18:10240758 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27240/18:10240758

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1117/12.2325747" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1117/12.2325747</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1117/12.2325747" target="_blank" >10.1117/12.2325747</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of measurements of the rail transport impact on the rock environment using a classical seismic sensor and fiber-optic interferometric sensor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Road car transport is today the main species of cargo and passenger transport. However, car transport is accompanied by large negative effects with adverse environmental impacts. Therefore, it is an effort to shift part of the transported costs to rail transport. But the problem is vibrations which created the passing vehicles. The vibrations are transmitted over the rails and the railway infrastructure into the rock environment. These vibrations can adversely affect buildings around the railroad. This article presents a comparison of vibration measurements using a classical commonly used seismic sensor and innovative fiber-optic interferometric sensor. Presented results are based on the real measurements of train traffic. Presented results can serve as a basis for mathematical models which predict the future load of objects in the vicinity of railway tracks.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of measurements of the rail transport impact on the rock environment using a classical seismic sensor and fiber-optic interferometric sensor

  • Popis výsledku anglicky

    Road car transport is today the main species of cargo and passenger transport. However, car transport is accompanied by large negative effects with adverse environmental impacts. Therefore, it is an effort to shift part of the transported costs to rail transport. But the problem is vibrations which created the passing vehicles. The vibrations are transmitted over the rails and the railway infrastructure into the rock environment. These vibrations can adversely affect buildings around the railroad. This article presents a comparison of vibration measurements using a classical commonly used seismic sensor and innovative fiber-optic interferometric sensor. Presented results are based on the real measurements of train traffic. Presented results can serve as a basis for mathematical models which predict the future load of objects in the vicinity of railway tracks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering. Volume 10795

  • ISBN

    978-1-5106-2173-2

  • ISSN

    0277-786X

  • e-ISSN

    1996-756X

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    SPIE

  • Místo vydání

    Bellingham

  • Místo konání akce

    Berlín

  • Datum konání akce

    12. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452878000028