“I Am Not Racist, But …”: Rhetorical Fallacies in Arguments about the Refugee Crisis on Czech Facebook
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10456298" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10456298 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=GgefjJVR1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=GgefjJVR1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
“I Am Not Racist, But …”: Rhetorical Fallacies in Arguments about the Refugee Crisis on Czech Facebook
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines the strategies of social media users commenting on the so-called refugee crisis. This qualitative analysis of the role of passion politics discourse on social media primarily employs the concept of rhetorical fallacies. It aims to stress the interdiscursive nature of immigration as a topic. It is connected with anti-liberalism, anti-feminism (or homophobia), and conservatism. For the purpose of this study, we used techniques for social-media monitoring to analyze social-media conversations related to migration on the Facebook page of Parlamentnílisty.cz news during the Czech parliamentary and presidential elections. This analysis showed that rhetorical fallacies were used in a relatively small amount of the studied material. Only 13% of all comments contained rhetorical fallacies, among which the most used was the ad hominem fallacy (55% of the total), "call for fear" (11%) and "false authority" (7%). (C) 2021, Immigrant Institutet. All rights reserved.
Název v anglickém jazyce
“I Am Not Racist, But …”: Rhetorical Fallacies in Arguments about the Refugee Crisis on Czech Facebook
Popis výsledku anglicky
This paper examines the strategies of social media users commenting on the so-called refugee crisis. This qualitative analysis of the role of passion politics discourse on social media primarily employs the concept of rhetorical fallacies. It aims to stress the interdiscursive nature of immigration as a topic. It is connected with anti-liberalism, anti-feminism (or homophobia), and conservatism. For the purpose of this study, we used techniques for social-media monitoring to analyze social-media conversations related to migration on the Facebook page of Parlamentnílisty.cz news during the Czech parliamentary and presidential elections. This analysis showed that rhetorical fallacies were used in a relatively small amount of the studied material. Only 13% of all comments contained rhetorical fallacies, among which the most used was the ad hominem fallacy (55% of the total), "call for fear" (11%) and "false authority" (7%). (C) 2021, Immigrant Institutet. All rights reserved.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-17085S" target="_blank" >GA17-17085S: Vývoj a podoby občanské online participace v České republice ve vztahu k evropské migrační krizi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Intercultural Communication
ISSN
1404-1634
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SE - Švédské království
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
58-69
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85116960529